به گزارش گروه بین الملل مانا، طی چند روز گذشته کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی بزرگترین کشتی کانتینری جهان موسوم به MSC GÜLSÜN را به کشتیرانی MSC سوئیس تحویل داد. برهمین اساس، موسسه آلفالاینر درجدیدترین تحلیل خود نگاهی به ۱۰ فروند از بزرگترین کشتیهای کانتینری جهان انداخته است.
*کشتی کانتینری MSC GÜLSÜN با ظرفیت ۲۲ هزار و ۹۶۰ TEU، مالک کشتیرانی MSC سوئیس، ساخته شده در کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی
*کشتی کانتینری OOCL HONG KONG با ظرفیت ۲۱ هزار و ۴۱۳ TEU، مالک کشتیرانی OOCL هنگ کنگ، ساخته شده در کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی
* کشتی کانتینری COSCO SHIPPING UNIVERSE با ظرفیت ۲۱ هزار و ۲۳۷ TEU، مالک کشتیرانی کاسکوی چین، ساخته شده در کشتی سازی دولتی چین CSSC
*کشتی کانتینری MADRID MAERSK با ظرفیت ۲۰ هزار و ۵۶۸ TEU، مالک کشتیرانی مرسک دانمارک، ساخته شده در کشتی سازی دووی کره جنوبی
* کشتی کانتینری EVER GOLDEN با ظرفیت ۲۰ هزار و ۳۸۸ TEU، مالک کشتیرانی اورگرین تایوان، ساخته شده در کشتی سازی Imabari ژاپن
* کشتی کانتینری MOL TRIUMPH با ظرفیت ۲۰ هزار و ۱۷۰ TEU، مالک کشتیرانی MOL ژاپن، ساخته شده در کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی
* کشتی کانتینری BARZAN با ظرفیت ۱۹ هزار و ۸۷۰ TEU، مالک کشتیرانی UASC اتحادیه عرب، ساخته شده در کشتی سازی سامهو کره جنوبی
* کشتی کانتینری MSC OSCAR با ظرفیت ۱۹ هزار و ۲۲۴ TEU، مالک کشتیرانی MSC سوئیس، ساخته شده در کشتی سازی دووی کره جنوبی
* کشتی کانتینری CSCL GLOBE با ظرفیت ۱۸ هزار و ۹۸۲ TEU، مالک کشتیرانی کاسکوی چین، ساخته شده در صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی
*کشتی کانتینری Maersk 'EEE' با ظرفیت ۱۸ هزار و ۳۴۰ TEU، مالک کشتیرانی مرسک دانمارک، ساخته شده در کشتی سازی دووی کره جنوبی
این گزارش ادامه داد: طی ماه جاری، کشتیرانیهای کاسکوی چین، مرسک دانمارک و MSC سوئیس کشتیهای بارگیری بیشتری را به خطوط سرویس دهیها در مسیر ترانس پاسیفیک اضافه کردند. درحالی خطوط کشتیرانی مذکور دست به چنین اقدامی میزنند که بلاتکلیفی زیادی پیرامون چشم اندازهای تقاضای کارگو در ماههای آینده وجود دارد. این بارگیرهای اضافی، تردد سه کشتی بدون بار را که از سوی خطوط کشتیرانی ائتلاف اقیانوسیه انجام گرفت، جبران خواهد کرد.
کشتیرانی اورگرین تایوان کشتی کانتینری EVER GOVERN نهمین کشتی کانتینری از مجموع ۱۱ کشتی کانتینری مگامکس با ظرفیت ۲۰ هزار TEU را تحویل گرفت.
این گزارش در پایان نوشت: کشتیرانی کاسکوی چین اسکرابرها را بر روی ۲۳ فروند کشتی کانتینری خود در راستای مطابقت با قانون سوخت ۲۰۲۰ IMO نصب خواهد کرد.