به گزارش گروه بین الملل مانا، Jorge L. Quijano مدیر کانال پاناما در این زمینه گفت: این طرح تا تاریخ 15 جولای 2019 (24 تیر ماه) به پایان می رسد و با هدف شفاف سازی عوارض و هزینه ها با رعایت همه جوانب برای کلیه بخش های حمل و نقلی به اجرا در می آید.
در این طرح بخش هایی که قبلا به خوبی برای دریافت عوارض و تعرفه دیده نشده بودند و عوارض مقطعی غیر رسمی از آنها دریافت می شد مورد بازنگری و دریافت عوارض قرار می گیرند و رسمی می شوند.
وی گفت: در طرح جدید برای کشتی هایی که سنگ آهن، کالا های خشک، مسافر و گاز LNG حمل کرده و از کانال پاناما عبور می کنند عوارض جدیدی در نظر گرفته می شود.
به گفته Jorge L. Quijano با توجه به رونق گردشگری و همچنین افزایش کشتی های حمل گاز به منظور اجرای قانون 2020 در زمینه دریافت عوارض و تعرفه ها بازنگری لازم به عمل خواهد آمد.
پیشنهاد های جدید برای دریافت عوارض و تعرفه ها و همچنین افزایش آنها با هدف لحاظ کردن هزینه هایی که کشتی ها با اجرای قانون 2020 متقبل خواهند شد در هیئت اجرایی این کانال با حضور مدیران ارشد مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در پایان جولای رسما اعلام خواهد شد.
وی در پایان گفت: هدف از اجرای این طرح بالا بردن هزینه ها نیست بلکه لحاظ کردن هزینه های توسعه ای در عوارض و تعرفه هاست که بخش اعظمی از در آمدهای دریافتی صرف پروژه های توسعه کانال خواهد شد.