به گزارش گروه بین الملل مانا، با تشکیل این گروه بلاک چین بیش از نیمی از محموله های کانتینری اروپا از طریق TradeLens انجام خواهد شد. بر اساس این گزارش این شبکه در صدد ایجاد یک بخش لجستیکی فعال برای حضور بیشتر در تجارت جهانی دریایی و تامین نیازهای مشتری است.
"Rajesh Krishnamurthy" معاون اجرایی CMA CGM در این زمینه گفت: اعتقاد داریم که TradeLens تعهدها را برای اجرای کامل استانداردها و نظارت بیشتر بر فعالیت ها بالا برده و یک تحول بزرگ دیجیتالی ایجاد کند.
"André Simha" مدیر ارشد دیجیتال و اطلاعات MSC نیز اظهار داشت: همکاری دیجیتالی خطوط کشتیرانی کانتینری کلید پیشرفت این صنعت به شمار می رود و زیرساختار TradeLens دارای پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد همکاری اشتراکی است، به گونه ای که شرکت ها از فعالیت های جزیره ای دور شده و به فعالیت های گروهی اطمینان حاصل کنند.
"Vincent Clerc" مدیر اجرایی A.P. Moller – Maersk نیز در زمینه مشارکت خطوط کشتیرانی بزرگ با یکدیگر گفت: این روزها مشارکت گروه های فعال اقتصادی با یکدیگر برای تامین نیاز مشتری یک عامل حیاتی به شمار می رود. چراکه اکوسیستم زنجیره تامین طلب می کند تا خطوط کشتیرانی با یکدیگر همکاری کنند تا از یک سو، سود مشارکتی نصیب شرکت ها شود و از سوی دیگر رضایت خاطر برای مشتری حاصل شود. به نظر می رسد شرکت های کشتیرانی جز این راه دیگری ندارند.