به گزارش گروه بین الملل مانا، "Rohan Kendall" تحلیلگر Wood Mackenzi پیرامون افزایش نرخ حمل و نقل با اجرای قانون 2020 گفت: کشتی هایی که به سوخت های سولفور پایین مجهز شده و یا از گاز LNG استفاده می کنند در سفرهای طولانی مانند برزیل به آسیا هزینه حمل کالا را افزایش خواهد داد.
در این میان خرید سنگ آهن توسط چین به عنوان بزرگترین خریدار منجر به بالا رفتن هزینه های حمل ونقل خواهد شد به گونه ای که حمل سنگ آهن از معادن تا مقصد نهایی باعث افزایش 27 درصدی هزینه ها خواهد شد.
تحلیلگر Wood Mackenzi در ادامه یاد آور شد: این یک کار طبیعی است که کشتی ها هزینه نصب اسکرابر را برای کاهش سولفور از محل درآمدهای ناشی از حمل کالا جبران کنند.
از سوی دیگر تقاضا برای استفاده از سوخت LNG باعث سفارش ساخت کشتی های گازبر خواهد شد که همه بر روی هزینه های حمل بی تاثیر نخواهد بود.
وی در پایان نتیجه گیری می کند که اگرچه اجرای قانون 2020 بر روی هزینه های حمل تاثیر خواهد گذاشت اما نباید فراموش کرد که استفاده ار گاز LNG در سال 2020 حداقل 2.5 میلیارد دلار برای خریداران شمال شرق آسیا صرفه جویی در بر خواهد داشت.