۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

ظرفیت تجارت دریایی ایران فراتر از تصور امریکاست

ظرفیت تجارت دریایی ایران فراتر از تصور امریکاست
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با "تروریسم اقتصادی" خواندن اقدامات محدود ساز آمریکا در حمل و نقل دریایی کشور گفت: ظرفیت های کشور در حوزه تجارت دریایی فراتر از تصور آمریکا و دنباله رو های این کشور است که بتوانند در آن محدودیت و انسداد ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۳۵۵۸
به گزارش مانا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: با افتخار اعلام می کنیم که سال گذشته، علی‌رغم تمام اقداماتی که آمریکا در راستای محدود کردن ما انجام داد، بالغ بر ۲۶۵ میلیون تن انواع محموله ها از بنادر کشور، توسط ناوگان ایرانی و بین المللی ترانزیت، ترانشیپ، صادر و وارد شد.
محمد راستاد افزود: روند باز نگه داشتن مجاری تجارت بین المللی دریایی کشور، فعالیت بنادر بازرگانی و ناوگان کشتیرانی، ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به یکی از دستاوردهای کشور ناشی از تروریسم اقتصادی اخیر آمریکا، گفت: در دوره قبل، بر اثر اعمال تحریم ما به دنبال پرچم کشورها بودیم که بتوانیم فعالیت ناوگان کشتیرانی خود را تداوم ببخشیم؛ اما الان با افتخار می توانیم بگوییم که عمده ناوگان کشور تحت مالکیت و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنادر اقصی نقاط جهان و آب های اقیانوسی فعالیت دارد.
محمد راستاد با تاکید بر ضرورت تمرکز و توجه بیش از گذشته در برابر اقدامات آمریکا در حوزه حمل و نقل دریایی، افزود: آماده مقابله و واکنش به موقع در برابر هرگونه اقدام احتمالی آمریکا در این حوزه هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های سازمان بنادر در حوزه مجامع بین المللی مرتبط با حراست است، گفت: کد امنیتی ISPS با توجه به الحاق آن به کنوانسیون سولاس، برای بنادر کشور از حیث امنیتی حائز اهمیت است .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار