به گزارش گروه بین الملل مانا، صنعت کشتیرانی کانتینری با موجی از بلاتکلیفی روبه رو است، از هزینه اضافی ناشی از اجرای قانون 2020 آیمو گرفته تا احتمال رکود تجاری و آینده مبهم برنامه های ساخت کشتی های بزرگ از سوی مالکان، اما با این وجود می توان به آمدن روزهای بهتر امیدوار بود.
"Simon Heaney" مدیر ارشد تحقیقات کانتینری موسسه Drewry با اشاره به اینکه بلاتکلیفی و ابهام حاکم بر بازار شاید در طی یک دهه گذشته بی سابقه بوده است، گفت: آنچه ما شاهد آن هستیم، وزش بادهای مخالف و ناسازگار زیادی با صنعت کشتیرانی است که قانون 2020 آیمو شدیدترین آنهاست. اما درعین حال این نگرانی وجود دارد که در این مورد این ترس ها غلو شود.
این حقیقت را نیز نمی توان کتمان کرد که صنعت کشتیرانی انعطاف پذیراست و به سرعت می تواند خود را با شرایط تنش و استرس وفق دهد. افزون براین، پیش بینی می شود رشد عرضه عقب تر از رشد تقاضا تا سال 2023 حرکت کند، برهمین اساس می توان به بازگرداندن توازن به بازار اشباع شده حال حاضر امیدوار بود.
Drewry پیش بینی می کند، صنعت کشتیرانی به نقطه توازن کامل تا سال 2023 نزدیک خواهد شد، به طوری که شاخص عرضه و تقاضای جهانی آن به 97.0 می رسد. (عدد 100 نشان دهنده توازن کامل است).
مدیر ارشد تحقیقات کانتینری موسسه Drewry می گوید: چیزی که به ما را نسبت به داشتن فردایی بهتر اطمینان می دهد، این است که علی رغم فاندمنتال های ضعیف تر عرضه - تقاضا درسال گذشته، خطوط کشتیرانی موفق به تثبیت نرخ های کرایه حمل کمی بالاتر شدند. انتظار می رود قانون 2020 آیمو صورتحساب سوخت را درحدود 50 درصد افزایش دهد که قطعا خطوط را هوشیارتر ساخته و به آنها کمک می کند که در مسیر رو به جلو گام بردارند.