۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

صید میگوی پرورشی به 30 هزار تن رسید

صید میگوی پرورشی به 30 هزار تن رسید
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه تاکنون 30 هزار تن میگوی پرورشی در مزارع کشور برداشت شده است، از پیش بینی تولید حداقل 36 هزار تن میگوی پرورشی در سال 97 با اتمام فصل برداشت میگو در استانهای بوشهر و هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۵۴۴

حسینعلی عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع شاهد تولید 22 هزار تن میگوی پرورشی در کشور بودیم، اظهار داشت: امسال با افزایش چشمگیر، شاهد تولید حداقل 36 هزار تن میگوی پرورشی خواهیم بود.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه صید میگو در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان و بخشی از هرمزگان و بوشهر به اتمام رسیده است، گفت: تاکنون آمار اعلام شده به 30 هزار تن رسیده است

وی در ادامه گفته های خود تاکید کرد: با اتمام صید در مزارع پرورشی استان های هرمزگان و بوشهر در اوایل دی ماه آمار نهایی میزان تولید میگوی پرورشی اعلام خواهد شد که پیش بینی می شود این رقم حداقل به 36 هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 9 هزار و 200 هکتار مزرعه زیر کشت میگو رفته بود، خاطرنشان ساخت: با تلاش میگوکاران، این رقم امسال به 11 هزار هکتار افزایش یافت که این امر نقش مهمی در افزایش میزان تولید داشته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: امسال در مزارع پرورشی در استان گلستان حدود دو هزار و 500 تن میگو تولید شده که این رقم در سال گذشته هزار و 700 تن بوده است.

عبدالحی همچنین با بیان اینکه سال گذشته هزار و 25 تن میگوی پرورشی در استان سیستان و بلوچستان تولید شده بود، عنوان کرد: این رقم امسال با افزایش نسبی به هزار و 550 رسید.

وی در ادامه از کاهش میزان تولید میگوی پرورشی در استان خوزستان به دلیل شیوع بیماری در سال جاری خبر داد و یادآور شد: سال گذشته شاهد تولید 854 تن میگوی پرورشی در مزارع این استان بودیم که امسال این رقم به 527 تن کاهش یافت.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران همچنین خاطرنشان ساخت: امیدواریم سال آینده شاهد شیوع بیماری در مزارع این استان نباشیم تا میگوکاران خوزستانی نیز در توسعه صنعت شیلات ایران بیش از پیش موثر واقع شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضرتولیدکنندگان میگوی پرورشی به بلوغ تولید رسیده اند، یادآور شد: همچنین رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به صادرات میگوی پرورشی افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، در حال حاضر پرورش دهندگان و فعالان در امر پرورش و صادرات میگوی پرورشی از سود قابل قبول و معقولی با سرمایه گذاری در این بخش از صنعت شیلات برخوردار هستند و پرورش دهندگان نیز موفق شده اند با استفاده از دانش و تکنولوژی در امر تولید و آگاهی نسبت به چگونگی کنترل بیماری هر ساله نسبت به تولید هر چه بیشتر میگوی پرورشی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تولید سالانه میگوی پرورشی ایران تا پایان برنامه ششم توسعه به 60 هزار تن خواهد رسید، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای افزایش سطح زیرکشت در استان های تولید کننده میگو این رقم دست یافتنی است.

عبدالحی با بیان اینکه استان بوشهر همواره بیشترین میزان تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص می دهد، یادآورشد: سال گذشته به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در مزارع استان بوشهر، تعداد زیادی از میگوهای تولید این استان نابود شدند که به این ترتیب مجموع تولید کاهش یافت. اما خوشبختانه امسال بیماری وارد مزارع این استان نشد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های در حال انجام سال آینده شاهد رشد هر چه بیشتر صنعت میگوی کشور همزمان با توسعه جهانی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار