۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱
پیروزی دیگر دیپلماتیک ایران بر آمریکا؛

بعیدی نژاد: آیمو سند ایران علیه تحریم‌های آمریکا را تایید کرد

بعیدی نژاد: آیمو سند ایران علیه تحریم‌های آمریکا را تایید کرد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان از تایید سند پیشنهادی ایران علیه اقدامات تحریمی آمریکا در سازمان بین المللی دریانوردی IMO خبر داد.
کد خبر: ۸۲۴۳۳
به گزارش مانا، حمید بعیدی نژاد در حساب کاربری خود در توییتر با اعلام اینکه سند پیشنهادی ایران به IMO بر علیه تحریم‌های دریایی و بندری آمریکا در روز پایانی یکصد و بیست و یکمین شورا IMO به تایید این سازمان رسید، تصریح کرد: شورای سازمان بین المللی دریانوردی به دنبال بررسی سند پیشنهادی ایران، قاطعانه از آمریکا درخواست کرد که از اتخاذ هرگونه اقدامی علیه امنیت و ایمنی دریانوردی خودداری کند.
نماینده دائم ایران در IMO در این توییت خاطر نشان کرد: این درخواست همزمان از آمریکا و تمامی دیگر اعضای این سازمان‌بوده است.
به گفته بعیدی نژاد حق آزادی کشتیرانی از دیگر مواردی بود که شورای IMO درنسبت به عدم تهدید آن سوی آمریکا و دیگر اعضا تاکید کرد.
گفتنی است در سند یاد شده بر تعهدات کشور‌ها به پایبندی بر معاهدات بین المللی دریایی و نیز مفاد کنوانسیون تاسیس آیمو تاکید شد.
در این سند موکدا از اعضا خواسته شد دست به اقداماتی نزنند که خلاف مقررات بین المللی باشد و باعث محدودیت زایی علیه کشتیرانی تجاری دیگر اعضای آیمو و طرف‌های کنوانسیون‌های دریایی شود.
شایان ذکر است کشور‌های چین، فرانسه، روسیه، آلمان، هلند، بنگلادش و کره شمالی از مفاد سند ایران حمایت کردند و بر همکاری کشور‌ها با یکدیگر در کلیه مسایل ایمنی و امنیت دریانوردی و نیز حفظ محیط زیست دریایی بدون ملاحظات سیاسی تاکید کردند.
در ادامه‌جلسه با توجه به اظهارات صریح و روشن کشور‌های ذکر شده، رئیس جلسه یکصد و بیست و یکمین شورای سازمان جهانی دریانوردی در جمع بندی با اشاره به اینکه شورا به سند ایران توجه کرد، بر لزوم پایبندی همه دولت‌ها بر همکاری در همه زمینه‌ها کنوانسیون‌های دریایی به ویژه آیمو تاکید کرد.
همچنین نماینده آمریکا پس از استماع سند و نظرات کشور‌ها در حمایت از ایران، به سابقه خروج امریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها به دستور رئیس جمهور کشورشان اشاره کرد و گفت: صنعت کشتیرانی ایران نیز مشمول این تحریم‌ها است.
اما در پاسخ به سخنان نماینده آمریکا، مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه‌ای به اقدام غیر حقوقی امریکا در خروج از برجام و پاگذاشتن دولت این کشور بر همه اصول و موازین حقوق بین الملل از جمله قطعنامه شورای امنیت و کنوانسیون وین راجع به حقوق معاهدات اشاره کرد.
یادآور می‌شود در یکصد بیست و یکمین شورای آیمو حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان و نماینده دائم ایران در IMO به همراه محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی دیگر از مدیران ارشد این سازمان حضور داشتند و نسبت به ارائه سند اعتراضی ایران اقدام‌کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار