۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
رئیس واحد حمل‌ونقل دریایی اتحادیه اروپا تاکید کرد:

اهمیت پایداری زیست‌محیطی و کربن‌زدایی در صنایع دریایی

اهمیت پایداری زیست‌محیطی و کربن‌زدایی در صنایع دریایی
رئیس واحد حمل‌ونقل دریایی و لجستیک حمل‌ونقل اتحادیه اروپا تأکید کرد: پایداری زیست‌محیطی و کربن‌زدایی در صنایع دریایی بسیار مهم است و باید در کنار آن دیجیتالی شدن فعالیت‌ها و کاهش تصدی‌گری دولت‌ها مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۲۳۳۱
به گزارش خبرنگار مانا در نخستین سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل‌ونقل که صبح امروز در تهران برگزار شد ساندرو سانتاماتو یادآور شد: تلاش ما این است تا حمل‌ونقل را به صورت راهبردی ادامه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: اتفاق بسیار بزرگ و پر تحولی که در آینده صورت می‌گیرد، پایداری زیست‌محیطی فعالیت‌هاست. زیرا بسیاری از موادی که هم‌اکنون در بخش کشتیرانی استفاده می‌شود، ممنوع خواهد شد.
وی ادامه داد: اتحادیه حمل‌ونقل اروپا در سال 2017 تلاش کرد، اولویت بخش دریایی را در نظر بگیرد که از جمله آن‌ها اثربخشی و کارایی بخش دریایی در زندگی افراد و رشد و توسعه کشورهاست.
وی تصریح کرد: پایداری زیست‌محیطی و کربن‌زدایی در صنایع دریایی بسیار اهمیت دارد. همچنین دیجیتالی شدن فعالیت‌ها، کاهش تصدی‌گری دولت‌ها و نظارت از طریق دیجیتالی شدن و اهمیت بیش از پیش به نیروی انسانی و رفاه آن‌ها بسیار مهم است.
ساندرو سانتاماتو با بیان اینکه در ارزیابی‌های سال 2017 نقاط ضعف بزرگی مشاهده نکردیم، گفت:، اما بهبود همواره باید صورت گیرد و یکی از موفقیت‌هایی که ما در زمینه سیاست‌های ایمنی به دست آورده‌ایم، تشکیل و ایجاد سازمان ایمنی و دریانوردی اروپاست.
وی تصریح کرد: این سیاست در جهت بهبود و تثبیت استفاده از کشور‌ها تا مراکزی را ایجاد کنند به صورت متمرکزتر فعالیت کنند.
وی با اشاره به اهمیت رقابت‌پذیری گفت: باید شرایط را برای رقابت ایجاد کرد و بخش دریایی را برای زنجیره لجستیک و حمل‌ونقل دریایی توسعه بخشیم تا با اثربخشی مضاعفی فعالیت کنند.
وی اضافه کرد: حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای و زنجیره لجستیک در کنار هم مؤثرند و بسیاری از فعالیت‌هایی که در خصوص زنجیره لجستیک صورت می‌گیرد مربوط به ارتباط فیزیکی، دسترسی مناسب و زیرساخت‌های فیزیکی است.
رئیس واحدحمل‌ونقل دریایی اتحادیه اروپا با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات و تجربیات گفت: دیجیتالی شدن فعالیت‌ها می‌تواند به این مسئله کمک کند و ما در تلاشیم تا فرایند‌ها را تسهیل و ساده کنیم.
ساندرو سانتاماتو با بیان اینکه از ابتدای سال 2020 کشتی‌ها باید از سوخت با گوگرد کم استفاده کنند، گفت: این مسئله باعث می‌شود انتشار گوگرد و آلاینده‌ها در کره‌زمین کاهش یابد.
وی با اشاره به عملکرد مثبت بخش حمل‌ونقل دریایی نسبت به جاده و ریل گفت: هم‌اکنون بخش دریایی 22 درصد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.
وی در بحث نیروی انسانی افزود: با وجود استفاده از فناوری باز هم انسان باید آن را اداره کند، بنابراین آموزش نیروی انسانی و محیط مناسب کار و زندگی او بسیار مهم است و همه این مسائل در کنار یکدیگر می‌تواند برآیند بهتری را برای محیط‌زیست فراهم کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار