۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴

مزارع پرورش ماهیان خاویاری در گلستان توسعه می یابد

مزارع پرورش ماهیان خاویاری در گلستان توسعه می یابد
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان با بیان اینکه وجود زمین های شور در گلستان این استان را مستعد پرورش ماهیان خاویاری کرده است، گفت: در نظر داریم با راه اندازی مزارع پرورش ماهیان خاویاری بار دیگر برند ماهیان خاویاری را به استان گلستان برگردانیم.
کد خبر: ۸۱۹۶۴
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون چهار پروژه مهم شیلاتی که از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی کشور و استان هستند شامل طرح پرورش میگو، پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس و محیط محصور (پن) و پرورش ماهی با استفاده از آب چاه‌های دومنظوره کشاورزی در استان گلستان در حال اجرایی شدن است.
سید جواد قدس علوی در ادامه با اشاره به اهمیت پرورش ماهی در پن خاطرنشان ساخت: پرورش ماهی در پن یکی از مهمترین فرصت‌های سرمایه گذاری در استان گلستان محسوب می‌شود که همانگونه که انتظار می‌رفت، مورد استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز قرار گرفت.
وی با اشاره به عمق کم سواحل دریای خزر در منطقه گلستان، اذعان داشت: پرورش ماهی در پن نیازمند چنین شرایط محیطی است که در استان گلستان به صورت طبیعی فراهم شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان به عنوان تنها استان کشور، پتانسیل پرورش ماهی در پن را دارد، تاکید کرد: از سوی اداره کل شیلات استان گلستان تاکنون پروانه تاسیس پرورش ماهی در قفس و پن برای تولید سه هزار تن ماهی صادر شده است.
به گفته وی، با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان گلستان، پروژه‌های شیلات می‌تواند به عنوان یک ظرفیت بکر نقش بسزایی در توسعه منطقه داشته باشد.
مدیر کل شیلات گلستان با بیان اینکه محور توسعه شیلات در استان گلستان دریا است گفت: وجود اراضی ساحلی و ده‌ها هزار هکتار زمین‌های شور در استان فرصت خوبی است که شیلات استان با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط سرمایه گذاری در این بخش را به انجام برساند.
وی با بیان اینکه وجود زمین‌های شور در گلستان این استان را مستعد پرورش ماهیان خاویاری کرده است، عنوان کرد: در نظر داریم با راه اندازی مزارع پرورش ماهیان خاویاری بار دیگر برند ماهیان خاویاری را به استان گلستان برگردانیم.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، اظهار امیدواری کرد: با توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری شاهد راه اندازی مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در استان گلستان باشیم.
6 هزار هکتار اراضی پرورش میگو به سرمایه گذاران واگذار می‌شود
وی در ادامه گفته‌های خود به توسعه صنعت میگو در استان گلستان اشاره کرد و بیان داشت: مجتمع میگو گمیشان در سال گذشته موفق به تولید حدود هزار و 700 تن میگوی پرورشی از گونه وانامی شد که پیش بینی می‌شود رقم تولید امسال بسیار چمشگیر باشد.
قدس علوی همچنین از راه اندازی فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان خبر داد و اذعان داشت: چهار هزار هکتار مزارع پرورش میگوی مجتمع گمیشان در قالب فاز اول این مجتمع به سرمایه گذاران واگذار شده است و در حال حاضر مطالعات فاز دوم این مجتمع آغاز شده است.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان تاکید کرد: پیش بینی می‌شود، شش هزار هکتار اراضی پرورش میگو طی فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان به متقاضیان سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود.
 وی در ادامه بیان داشت: امسال برای نخستین بار تعدادی از مراکز عمل آوری میگوی پرورشی در داخل استان موفق به دریافت کد صادرات شدند که این امر زمینه صادرات مستقیم از استان گلستان را از طریق حمل و نقل ریلی فراهم می‌کند.
به گفته وی، صادرات مستقیم از استان گلستان باعث مطرح شدن برند میگوی استان و به دنبال آن ورود ارزش افزوده ناشی از صادرات به صورت مستقیم به استان خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار