۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

آغاز عملیات اجرایی زیرساخت گردشگری در جزایر لارک و هنگام

آغاز عملیات اجرایی زیرساخت گردشگری در جزایر لارک و هنگام
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی ایجاد زیرساختهای گردشگری در جزایر هنگام و لارک خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۶۰

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان هرمزگان، مبلغ 20 میلیارد تومان جهت توسعه جزایر استان اختصاص یافت که تاکنون 10 میلیارد تومان آن جهت تخصیص در سال جاری مصوب شده است.

اشکان مختاری بیان داشت: قصد داریم این میزان اعتبار تخصیص یافته را به طرح های توسعه گردشگری در جزایر هنگام، ابوموسی، هرمز و لارک اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: با استفاده از اعتبارات مذکور، زیرساختهای گردشگری شامل برق، راه ، آب، آلاچیق ساحلی ، سرویس بهداشتی، بازارچه صنایع دستی و ... ایجاد و جهت ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در اختیار بخش خصوصی قرارخواهد گرفت.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه، هم اکنون در جزایر لارک و هنگام کارگاه های فعال برای ایجاد زیرساختهای گردشگری فعال شده اند، از آغاز عملیات اجرایی ایجاد زیرساختهای گردشگری در این دو جزیره خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جزیره هنگام با سواحل بکر و زیبا و نیز طبیعت منحصر به فرد از قابلیت زیادی در زمینه توسعه گردشگری دریایی و ساحلی برخوردار است، بیان داشت: در راستای تبدیل جزیره هنگام به عنوان یکی از جاذبه های مهم توریسم دریایی در خلیج فارس به منطقه نمونه گردشگری، امسال 350 میلیون تومان اعتبار جهت تکمیل زیرساختهای گردشگری در این بخش اختصاص خواهد یافت.

مختاری با اشاره به اینکه اکثر گردشگران ورودی به جزیره قشم برای سفر به جزیره هنگام تمایل زیادی دارند، اظهار امیدواری کرد: با اعتبارات تخصیص یافته در سال جاری بتوانیم شاهد تسریع در روند توسعه توریسم دریایی در جزیره هنگام در قالب یکی از جاذبه های مهم توریسم دریایی کشور در منطقه خلیج فارس باشیم.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، در سالهای اخیر خدمات گردشگری مناسبی از سوی بومیان جزیره در اختیار گردشگران قرار می گیرد که همین امر سبب رونق هر چه بیشتر در این جزیره شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد امکانات مناسب توریستی در جزیره هنگام، متناسب با توریسم طبیعت گردی در جزیره هنگام ایجاد خواهد شد، خاطرنشان ساخت: درحال حاضر زیرساخت های اولیه گردشگری جهت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جزیره هنگام فراهم شده است.

وی یادآور شد: افرادی که قصد سفر به جزیره هنگام را داشته باشند می توانند از طریق جزیره قشم و اسکله کندالو و با استفاده از قایق های تفریحی به این جزیره زیبا سفر کنند، این گردشگران پس از گشت دریایی در اطراف آبهای ساحلی جزیره وارد خشکی شده و سفر یک روزه را در این جزیره تجربه می کنند.

وی در ادامه از انجام برنامه ریزیهای برای توسعه گردشگری در جزیره ابوموسی خبر داد و خاطرنشان ساخت: تور گردشگری جزیره ابوموسی در مرداد ماه امسال برای یک گروه بزرگ گردشگر راه اندازی شد که امید می رود با خنک شدن هوا از نیمه دوم پاییز ماه راه اندازی خواهد شد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان می توان از ظرفیت شناورهایی که در مسیر بندر لنگه – جزیره ابوموسی تردد می کنند برای جابه جایی گروه گردشگران استفاده کرد که این امر نیز مورد استقبال مالکان این شناورها قرار می گیرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان بیان داشت: در این تور انواع خدمات اقامتی ، پذیرایی و تفریحی به گردشگران ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: گردشگران ورودی به جزیره ابوموسی در تنها مهمانسرای این جزیره اقامت خواهند داشت که امیدواریم با ساخت و تکمیل هتلهای در دست ساخت، در آینده ای نه چندان دور شاهد اقامت گردشگران ورودی به جزیره در یک هتل مناسب باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: انتظار می رود با شروع تورهای دریایی به جزیره ابوموسی و تداوم آن در نیمه دوم امسال و با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، شاهد رونق هر چه بیشتر تورهای گردشگری دریایی به جزیره ابوموسی باشیم.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: مدت زمان سفر به جزیره ابوموسی از طریق راه دریایی و از بندر لنگه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید که تجربه این سفر دریایی می تواند برای گردشگران علاقه مند بسیار جذاب باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار