۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

نگاهی بر آمار دزدی دریایی در آگوست 2018 میلادی

نگاهی بر آمار دزدی دریایی در آگوست 2018 میلادی
تعداد حملات مسلحانه به کشتی‌ها در آب‌های آسیا و در آگوست سال جاری میلادی به هشت مورد رسید و با کاهش همراه شد.
کد خبر: ۸۱۸۸۴
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از گزارش ماهانه ReCAAP ISC، آسیا در آگوست ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با جولای افت تعداد در حملات مسلحانه به کشتی‌ها را در حالی در کارنامه ماهانه خود ثبت کرد که تعداد آن‌ها از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان آگوست و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی پنج مورد بیشتر بود.
هیچ حادثه دزدی دریایی و گزارشی مبنی بر گروگان گیری خدمه در دریا‌های سولو-سلبس و شناور‌ها برای تخلیه بار نفتی آن‌ها در آسیا و در آگوست سال جاری میلادی اعلام نشد. افزون بر آن، در مقایسه با جولای ۲۰۱۸ میلادی، تعداد حوادث دریایی در آگوست با افت تدریجی همراه شد به گونه‌ای که آمار ثبت شده در جولای خبر از ثبت ۹ حادثه و در آگوست ۸ حادثه می‌دهد.
نگاهی بر آمار دزدی دریایی در آگوست 2018 میلادی
این گزارش ضمن اشاره به حوادث در هفت ماه ابتدایی سال جاری ادامه داد: در مجموع ۵۷ حادثه متشکل از ۴۵ حادثه واقعی و ۱۲ مورد ناموفق در بازه زمانی ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی از سوی ReCCAP ISC ثبت شد. از بین این حوادث، ۵۴ مورد حمله مسلحانه و الباقی دزدی دریایی بود. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۲۰۱۸ شاهد افزایش پنج درصدی در مجموع حملات بود. ۵۴ حمله متشکل از ۴۶ حمله واقعی و هشت مورد ناموفق در کارنامه ۲۰۱۷ ثبت شده بود.
نگاهی بر آمار دزدی دریایی در آگوست 2018 میلادی
علت افزایش حوادث در هفت ماه ابتدایی سال جاری میلادی، تعداد بیشتر حملات ناموفق بود. در مجموع ۱۲ حمله ناموفق در بازه زمانی مذکور ثبت شد که در مقایسه با هشت مورد ۲۰۱۷ میلادی خبر از افزایش آن می‌دهد. این موضوع بدان معناست که مقامات و خدمه شناور‌ها توانسته اند با موفقیت و آمادگی کامل از بروز حملات واقعی جلوگیری کنند.
با این حال همچنان نگرانی‌هایی در لنگرگاه‌های Chittagong و بنگلادش در خصوص حضور دزدان دریایی وجود دارد. افزون برآن، عدم وجود حملات با هدف دزدی بار و گروگان گیری خدمه در دریا‌های سولو و سلبس به معنای امنیت حاکم بر منطقه نیست. در این باره ReCAAP ISC معتقد است آژانس‌های قانون گذاری بیشتری به منظور مراقبت در منطقه باید حاضر باشند. همچین افزایش گشت‌های دریایی و پاسخ فوری به اعلام حادثه باید در مرکز توجه مسئولین و دریانوردان قرار گیرد. شناور‌هایی که در مناطق پرخطر تردد دارند باید آگاهی خود را افزایش دهند و با هوشیاری تمام بر منطقه نظارت داشته باشند. علاوه بر این، آنان موظفند تا هر گونه حادثه به نزدیکترین سواحل و شناور‌ها با پرچم‌های مختلف را گزارش دهند تا اقدامات مقابله‌ای هر چه سریع‌تر انجام پذیرد و تعداد حوادث را به حداقل برساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار