۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

شرکت گاز قطر؛ تامین کننده تقاضای چین

شرکت گاز قطر؛ تامین کننده تقاضای چین
شرکت گاز قطر از قرارداد بلند مدت خرید و فروش تولیدات خود با شرکت بین المللی پتروشیمی چین خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۷۰
به گزارش گروه بین الملل مانا، بزرگترین تولید کننده LNG جهان موسوم به Gatargas با شرکت بین المللی پتروشیمی چین قرارداد بلندمدت خرید و فروش با نام تجاری SPA را به امضا رساند تا سالانه ۳.۴ میلیون تن گاز طبیعی مایع این کشور را تامین کند.
بر اساس این گزارش این قرارداد ۲۲ ساله است و در سال ۲۰۴۰ میلادی به پایان می‌رسد. شرکت قطری LNG مورد نیاز برای انتقال به ترمینال‌های دریافت کننده چین را از پروژه Gatargas ۲ تامین می‌کند که یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت پتروشیمی قطر، ExxonMobile و توتال است. 
مدیر شرکت پتروشیمی قطر و مدیر هیئت مدیره شرکت Gatargas در خصوص این قرارداد گفت: جای دارد از دولت جمهوری خلق چین و شرکت پتروشیمی این کشور تشکر ویژه به جای آورم. این قرارداد بر توانمندی قطر در تامین انرژی موردنیاز کشور‌های جهان به ویژه آسیا را به خوبی نشان می‌دهد و بر جایگاه قدرتمند آن به عنوان بزرگترین تولیدکننده LNG با هدف تامین منابع ایمن و قابل اعتماد اقصی نقاط دنیا صحه می‌گذارد.
وی افزود: خرسندیم که توانستیم نیاز چین را برآورده سازیم و نقشی بزرگ در رشد انرژی این کشور داشته باشیم. به موجب این قرارداد بلندمدت برآنیم تا تامین انرژی پاک به چین و دیگر کشور‌های جهان را که به دنبال استفاده از پاک‌ترین سوخت‌های فسیلی در دسترس برای برآوردن نیاز‌های انرژی خود هستند، به طور مستمر در برنامه‌های خود جای دهیم.
در ادامه این گزارش، مدیر اجرایی شرکت Gatargas گفت: این قرارداد یک تجربه تاریخی ارزشمند برای شرکت است. خرسندیم که LNG قطر نیاز‌های بسیاری را در خصوص بسته‌های انرژی تامین می‌کند. از آنجایی که پیش بینی می‌شود چین یکی از بزرگترین بازار‌های گازی جهان باشد، این قرارداد موجب قوت گرفتن روابط موجود بین دو کشور در بلند مدت خواهد شد.
قرارداد SPA انعطاف پذیری در تحویل LNG به ترمینال‌های دریافت کننده چین شامل Dalian، Jiamgsu، Tangshan و شنزن را هموار می‌سازد. گاز طبیعی مایع از طریق ناوگان و شناور‌های Q-Flex و Q-Max شرکت قطری ارسال می‌شود. 
شرکت Gatargas با ظرفیت تولید ۷۷ میلیون تن LNG در سال بزرگترین شرکت تولیدکننده LNG جهان است. شرکت پتروشیمی چین نیز بزرگترین تامین کننده گاز است که ۶۶ درصد از تقاضای داخلی این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی را برآورده کرد. میزان مصرف گاز در این کشور رشد ۱۵ درصدی در سال گذشته میلادی را درحالی تجربه کرد که تنها واردات LNG بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته بود.
برچسب ها: قطر چین LNG تولید
ارسال نظرات
آخرین اخبار