۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
معاون فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش:

توسعه آموزش دریایی نیازمند هماهنگی ارگان های مربوطه است

توسعه آموزش دریایی نیازمند هماهنگی ارگان های مربوطه است
معاون فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش در بخش دریایی کشور نیازمند ایجاد هماهنگی بین موسسات آموزش عالی، آموزش و پرورش و بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۰۵۴۳
به گزارش خبرنگار مانا، محمدعلی علی‌نژاد که در نخستین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی سخن می‌گفت با تاکید بر عزم وزارت آموزش و پرورش در توسعه آموزش نیروی انسانی در حوزه دریانوردی، اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش ها پیش روی صنعت دریایی کشور کمبود نیروی انسانی است.
وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۵ درصد از نیروی انسانی ناوگان ملی را دریانوردان خارجی تشکیل می‌دهد، گفت: کاهش تمایل نیروی انسانی برای حضور در بخش دریایی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
علی نژاد یکی از مهمترین موانع پیش روی آموزش در بخش دریایی کشور را عدم هماهنگی در بین ارگان های دریایی دانست و خاطر نشان کرد: آموزش در بخش دریایی کشور نیازمند ایجاد هماهنگی بین موسسات آموزش عالی، آموزش و پرورش و بخش خصوصی است.
وی با اشاره به همکاری خوب موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزش نیروی انسانی حوزه دریایی افزود: باید با ایجاد هماهنگی لازم بین بخش های مختلف آموزشی و عملیاتی مشخص شود چه تعداد نیروی انسانی می بایست در سال های آینده برای تامین نیاز صنعت حمل و نقل دریایی کشور آموزش ببینند.
معاون  فنی حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در خاتمه اظهارات خود از آمادگی نظام آموزشی کشور برای بهبود آموزش در بخش ایمنی دریایی خبر داد و تصریح کرد: با گنجاندن مباحث ایمنی دریایی تلاش می کنیم فرهنگ ایمنی دریایی را توسعه دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار