روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

توقف دومین شناور حمل نفت به کره شمالی

کره جنوبی دومین شناور مظنون به حمل نفت به کره شمالی را به موجب نقض تحریم های بین الملل متوقف کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۹۴۳
توقف دومین شناور حمل نفت به کره شمالیبه گزارش گروه بین الملل مانا، یک فروند شناور کره شمالی با پرچم پاناما موسوم به KOTI در بندر Pyeongkaek-Dangjin واقع در کرانه غربی کره جنوبی از سوی مقامات این کشور و به دنبال انتقال غیرقانونی مواد نفتی به کره شمالی توقیف شد.
بر اساس این گزارش و به نقل از رویتزر، شناور توقیفی ظرفیتی برابر با پنج هزار و 100 تن دارد و خدمه آن بیشتر از کشور چین و میانمار هستند.
این گزارش ادامه داد: کره شمالی به موجب آزمایشات موشکی با تحریم های بین المللی روبه روست و سازمان ملل بیش از پیش بر تحویل نفت به این کشور نظارت دارد. تحریم های جدید علیه کره شمالی در ماه گذشته با هدف محدود کردن دسترسی این کشور به محصولات تصفیه شده پتروشیمی و نفت خام اعمال شد.
وزیر امور خارجه کره جنوبی بیانیه ای صادر کرد و گفت: نظارت دقیق بر عملکرد کره که در تلاش برای دور زدن تحریم ها است، امری اجتناب ناپذیر است. این درحالی است که گفتگو با کشورهای دیگر و ادارات مربوطه برای اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل در جریان است.
آمریکا اخیرا درخواست خود را از سازمان ملل مبنی بر تحریم 10 شناور و ثبت آنها در لیست سیاه اعلام کرده است. با توجه به اعلام رویترز و همزمان با تامین سوخت شناورهای کره شمالی از سوی تانکرهای روسی احتمال افزایش شناورها به این لیست وجود دارد.
در همین راستا، رئیس جمهوری آمریکا به کره شمالی هشدار داد و شانس تصویب صلح آمیز برنامه موشکی این کشور را صفر خواند.
شایان ذکر است، شاور مذکور دومین شناور توقیفی از سوی کره جنوبی است. در ماه نوامبر نیز این کشور یک فروند شناور با پرچم هنگ کنگ را به موجب انتقال نفت از طریق کشتی به کشتی به شناوری با پرچم کره شمالی توقیف کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار