۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

چشم انداز بازار حمل و نقل کالا با بارج تا سال 2024

درآمد بازار حمل و نقل محمولات با بارج تا سال 2024 پا را فراتر از 170 میلیارد دلار خواهد گذاشت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۱۱۸
چشم انداز بازار حمل و نقل کالا با بارج تا سال 2024 به گزارش گروه بین المللی مانا موسسه تحقیقاتی Global Market Insights آمریکا در گزارش جدید خود پیش بینی کرد، حجم حمل و نقل محمولات با بارج تا سال 2024 با رسیدن به 12 میلیارد تن، درآمدی فراتر از 170 میلیارد دلار را رقم خواهد زد. ظرفیت عظیم بارج ها سبب چنین رشدی در فاصله زمانی پیش بینی شده خواهد شد. یک بارج می تواند کالاهایی با ظرفیت بیش از یک هزار و 500 تن را یک جا حمل کند که خیلی بیشتر از ظرفیت حمل محمولات با کامیون و دستگاههای دیگر است.
این گزارش ادامه داد: افزایش تقاضا برای محمولات پتروشیمی در سراسر جهان و افزایش تقاضای نفت خام به ویژه از سوی کشورهای توسعه یافته شامل آمریکا و ژاپن، رشد بازار حمل و نقل محمولات با بارج را طی سال های آینده بیشتر تشدید خواهد کرد.
افزایش سرمایه گذاری از سوی بازیگردانان این بازار برای ارتقاء ساختار و کیفیت ناوگان خود به فعالیت بازار حمل و نقل محمولات با بارج تا سال 2024 شدت خواهد بخشید.
در ادامه این گزارش آمده است: بازسازی تونل محرک هزینه های حمل و نقل را 10 الی 15 درصد کاهش خواهد داد، این پیشرفت ها در کاهش چشم گیر انتشارات گاز گلخانه ای نیز سهیم است،علاوه بر این، تلفیق ارتباطات و تکنولوژی ناوبری، پتانسیل عظیمی را برای رشد بازار حمل و نقل کالا با بارج تا سال 2024 ایجاد خواهد کرد.
سامانهٔ موقعیت‌یابی جهانی یا جی‌پی‌اس به اپراتورها برای دانستن زمان تخمینی تحویل و تغییرات آب و هوایی کمک خواهد کرد. تکنولوژی فعالیت بارج با استفاده از سوختLNG نیز در یک روند فزاینده ای جایگاه خود را در بازارحمل و نقل کالا با بارج باز کرده است، تکنولوژی مذکور یک راه حل زیست محیطی است که به کاهش 30 الی 80 درصد سولفور، نیتروژن و انتشارات دی اکسید کربن کمک خواهد کرد. افزون بر این، این تکنولوژی پاسخ مثبتی به تابعیت از استانداردها و قوانین الزامی نیز به شمار می آید.
پیش بینی می شود، این پیشرفت های تکنولوژی تشدید رشد صنعت را به همراه خواهند داشت، رشد تقاضا برای محصولاتی مانند پتروشیمی و کشاورزی نیز نقش مهمی در رشد پایدار بازار حمل و نقل کالا با بارج بر عهده دارد.
در ادامه این گزارش آمده است: فله خشک بالاترین سهم بازار حمل و نقل کالا با بارج را با گذر از 79 میلیارد دلار درآمد تا سال 2024 به خود اختصاص خواهد داد. افزایش تقاضا از سوی صنایع فله با ارزش پایین برای حمل پسماندهای شهری و مواد قابل بازیافت سبب چیرگی این صنعت بر بازار شده است. افزون بر این، افزایش نیاز برای حمل و نقل امن محصولات کارگو مانند محصولات کشاورزی، ذغال سنگ، سنگ آهن، فولاد، الوار و سنگ ریزه نیز رشد بازار کارگوی فله خشک را در قالب زمانی پیش بینی شده افزایش خواهد داد.
انتظار می رود به دنبال افزایش تقاضا برای مواد شیمیایی مایع، نفت خام و فرتیلایزرها کشاورزی، کارگوی مواد مایع بالاترین نرخ رشد سالانه ترکیب CAGR را تاسال 2024 به خود اختصاص دهد.
از سوی دیگر، پیش بینی می شود به دنبال افزایش محمولات ذغال سنگ از طریق بارج ها برای تکمیل فعالیت های تجاری در کشورها که دچار کمبود این محصول هستند، ذغال سنگ و نفت خام نیز سهم 18 درصدی بازار حمل و نقل کالا با بارج را تا سال 2024 بر عهده گیرند.
علاوه بر این، به دنبال کاهش احتمال خسارات و آسیب ناشی از شرایط آب هوایی نامعلوم و پیش بینی نشده، انتظار می رود بارج ها پوشیده سهم بیش از 37 درصدی بازار را تا سال 2024 به نمایش گذارند. این نوع بارج ها درآمد زایی بالاتری را نسبت به بارج های open به دلیل برخورداری از ظرفیت بیشتر، به بازار تزریق خواهند کرد.
تانکر بارج (بارج هایی که به منظور حمل آب و سوخت در مخازن آنها در قالب تانکر بارج طراحی شده اند) نیز به دلیل افزایش محمولات پتروشیمی از مناطق مختلف به ویژه آمریکای شمالی، شاهد رشد پایدار از سال جاری الی سال 2024 خواهد بود. ناگفته نماند سرمایه گذاری برای ساخت بارج های جدید تانکر و ارتقای ناوگان از سوی بازیگردانان این بازار، روند افزایشی را در پیش گرفته است.
درآمد بازار حمل و نقل کالا با بارج در حوزه آسیا اقیانوس آرام انتظار میرود از 45 میلیارد دلار در قالب زمانی پیش بینی شده نیز فراتر رود. در دسترس بودن کانال آبراهای وسیع سبب تولید درآمد خواهد شد. افزون بر این، حضور تعداد بی شماری بازیگردان عامل محرک قوی برای رشد این صنعت تا سال 2024 خواهد بود.
لازم به ذکر است: شرکت تجاری( Commercial Barge Line (ACBL آمریکا، شرکت Kirby Corporation مستقر در هیوستون آمریکا و بزرگترین اپراتور تانکر بارج در این کشور، شرکت SEACOR Holdings و شرکت حمل و نقل Campbell جزء بازیگردانان برجسته بازار حمل و نقل کالا با بارج محسوب می شوند.
این گزارش در پایان نوشت: بازیگردانان بازار حمل و نقل کالا با بارج به شدت بر سرمایه گذاری جهت مدرن سازی ناوگان خود با هدف تقویت جای پای خود، متمرگز هستند. برای مثال، شرکت Kirby Corporation سرمایه گذاری 135 میلیون دلار برای ساخت 66 بارج جدید را در سال 2014 به راه انداخت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار