روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

آینده فولاد چین در هاله ای از ابهام

آیندۀ فولاد چین با توجه به نگرانی سرمایه گذاران به دنبال کاهش ظرفیت تولید سنگ آهن در بزرگترین شهر فولادساز این کشور نامشخص است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۱۰۰
آینده فولاد چین در هاله ای از ابهام
به گزارش گروه بین الملل مانا با کاهش تولید سنگ آهن از 18.12 میلیون تن در بزرگترین شهر فولادساز چین موسوم به Tangshan واقع در استان Hebei شمال چین و در بازۀ زمانی اواسط نوامبر تا اواسط مارس سال جاری میلادی نگرانی هایی در خصوص بازار فولاد این کشور به وجود آمده است. تولید کوره های آلومینیومی یک روش کلیدی برای ساخت فولاد است.
منابع فولاد در بزرگترین کشور تولید کننده تحت تاثیر ممنوعیت استفاده از ظرفیت موجود قرار می گیرد و دولت انتظار دارد تلاش های خود را مبنی بر محدود کردن تولید فولاد در بسیاری از شهرها ادامه دهد تا آسمان آنها در فصول سرما پاک بمانند.
اما برخی تحلیلگران در خصوص اینکه ممنوعیت استفاده از ظرفیت همزمان با کاهش آلودگی هوا برداشته می شود، ابراز نگرانی کردند.
در همین راستا، یکی از تحلیلگران بازرگانی شنزن گفت: محدودیت در ظرفیت تولید پایین تر از توقعات بازار گزارش شده است و آنچه حائز اهمیت است کاهش تولید بستگی به هوا دارد به همین دلیل نمی توان تصویری روشن از تولید فولاد در چین و برای آینده به دست داد.
قیمت میلگرد در بازار بورس شانگهای در فعال ترین حالت خود به ارزش سه هزار و 563 یوان به ازای هر تن بسته شد.
قیمت سنگ آهن Dalian نیز با افزایش 0.8 درصدی همراه شد و به 729.5 یوان رسید. در میان دیگر مواد خام فولادساز، ارزش زغال سنگ Dalian 0.3 درصد کاهش یافت و به یک هزار و 79 یوان رسید و قیمت کک با 0.8 درصد رشد یک هزار و 688.5 یوان اعلام شد.
این گزارش در پایان افزود: سنگ آهنی که به بندر Qingdoa تحویل داده شد کاهش 0.4 درصدی را تجربه کرد و به ازای هر تن به 58.52 دلار رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار