روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

تور فرهنگی سفر به جزایر خلیج فارس برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا از برگزاری تور فرهنگی سفر به قشم، هرمز و هنگام برای گردشگران خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۹۳۳
تور فرهنگی سفر به جزایر خلیج فارس برگزار می شودمحمد امین جعفری حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: در راستای اشاعه توریسم آیینی و بومی در جزیره قشم به زودی تور فرهنگی سفر به جزایر قشم، هرمز و هنگام برگزار خواهد شد.                                                          
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: در این تور فرهنگی گردشگران ضمن تماشای مناظر طبیعی این جزایر زیبا در خلیج فارس به طور همزمان با آداب و رسوم بومیان این جزایر آشنا خواهند شد.
وی خاطرنشان ساخت: در این جزایر مذکور آداب و رسوم منحصر به فردی وجود دارد که بدون شک آشنایی با آنها از نزدیک برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار جذاب خواهد بود.                                                          
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری تور فرهنگی به جزایر خلیج فارس به زودی هماهنگی های لازم با تورگردانان معتبر سراسر کشور به عمل خواهد آمد.                                                      
جعفری حسینی اذعان داشت: در صورتی که آداب و رسوم و آیین های بومی جزایر خلیج فارس در معرض دید گردشگران قرار داده شود ضمن ایجاد جاذبه به حفاظت از این میراث فرهنگی و معنوی خلیج فارس نیز کمک شایانی خواهد کرد.               
وی اذعان داشت: به طور مثال خاستگاه ساز عود متعلق به نوار ساحلی خلیج فارس در ایران و به طور خاص جزیره قشم مربوط می شود اما به دلیل اهمیت ندادن به این موضوع هم اکنون عود یک ساز عربی تلقی می شود این در حالی است که در حال حاضر نیز ساخت این ساز در جزیره قشم رونق دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، یادآور شد: در جزایر خلیج فارس علاوه بر آداب و سنن در روزهای مختلف سال و به مناسبت های مختلف، صنایع دستی ویژه ای از جمله لنج سازی نیز وجود دارد که گردشگران می توانند از نزدیک از کارگاه های آنها دیدن کنند.
وی همچنین تصریح کرد: امیداست با برنامه ریزیهای صورت گرفته در این راستا بتوان ضمن حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی جزایر قشم، هرمز و هنگام نسبت به جذب هر چه بیشتر طبیعتگردان، مردم شناسان و گردشگران به این جزایر اقدام کرد.
جعفری حسینی در ادامه گفته های خود از جنگل های دریایی حرا واقع در آبهای اطراف جزیره قشم به عنوان بخش مهمی از میراث طبیعی خلیج فارس نام برد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه توریسم در این جنگل های دریایی منحصر به فرد،  برگزاری کلاس های آموزش بلدهای محلی جنگل های حرا برای روستاهای واقع در اطراف این جنگل دریایی در دستور کار قرار گرفت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: بدون شک حضور بومیان منطقه در سرویس دهی به گردشگران می تواند زمینه های هر چه بیشتر رونق این روستاهای ساحلی جزیره را فراهم کند.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین نتیجه پایانی این امر این است که روستاییانی که بهترین خدمات گردشگری را به مسافران ورودی در بحث گشت زنی در جنگل های دریایی حرا انجام دهند، بیشترین بهره اقتصادی را از فعالیت خود در زمینه توریسم خواهند برد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد عنوان کرد: همچنین حضور گردشگران در جنگل های دریایی حرا این فرصت را برای بومیان منطقه ایجاد کرده تا صنایع دستی خود را نیز به گردشگران ارائه کنند که در این زمینه بانوان جزیره بسیار فعال عمل می کنند.
جعفری حسینی تاکید کرد: حضور گردشگران در روستاهای ساحلی همجوار جنگل های دریایی حرا، فرصتی برای رونق اقتصادی جامعه محلی از طریق صنعت گردشگری را فراهم کرده است که امید است این امر با توسعه هر چه بیشتر توریسم جزیره رونق بیشتری یابد.
برچسب ها: قشم توریست جزایر
ارسال نظرات
آخرین اخبار