۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

ورود سومین کشتی حامل محموله تجهیزات به بندر چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: سومین محموله تجهیزات خریداری شده فاز۱ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار وارد این بندر شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۶۷۴۶
ورود سومین کشتی حامل محموله تجهیزات به بندر چابهاربه گزارش مانا بهروز آقایی با اشاره به ورود کشتی حامل بخش سوم تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی به بندر چابهارگفت: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت محترم به سواحل مکران و چشم انداز طرح توسعه بندر چابهار؛ در پی شده است.
نخستین بخش از این تجهیزات شامل ۹ دستگاه جرثقیل ساحلی و محوطه ای بهمن ماه سال گذشته وارد بندر شد و دومین محموله شامل ۱۳ دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری ریچ استاکر، امتی استاکر و لیفتراک در اواخر شهریور ماه سال جاری به بندر وارد، مونتاژ و آماده بهره برداری است.
کشتی حامل بخش سوم این تجهیزات که شامل ۲۵ دستگاه کانتینر قطعات دودستگاه مکنده غلات است، در بندر چابهار پهلو گرفت.
آقایی خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از فاز ۱ طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری از ۲,۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن افزایش و با نصب و راه اندازی این تجهیزات، توسعه و توان عملیاتی بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران افزایش چشمگیر یافته و امکان پهلودهی، تخلیه و بارگیری کشتی های سوپر پست پاناماکس را خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار