روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

کاهش ترافیک کانتینری از آسیا به استرالیا

ترافیک کانتینری آسیا به استرالیا در شش ماه نخست سال جاری میلادی افت بی سابقه ای را تجربه کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۹۶۰
کاهش ترافیک کانتینری از آسیا به استرالیابه گزارش گروه بین الملل مانا و موسسه مشاوره ای Drewry، کاهش ترافیک کانتینری در مسیر آسیا به استرالیا در سه ماه سوم سال جاری میلادی بی سابقه بود و این افت با ادامه در سه ماه دوم خبر از افت 11 درصدی آن دارد.
بر اساس این گزارش، روال نزولی ترافیک کانتینری بازارهای صادراتی آسیای شمالی و آسیای جنوب شرقی را تحت تاثیر خود قرار داد به گونه ای که پس از گذشت شش ماه از تجارت آسیای شمالی به استرالیا، میزان ترافیک با ثبت773 هزار TEU کاهش 3.5 درصدی را تجربه کرد. افزون بر آن، ترافیک کانتینری در مسیر آسیای جنوب شرقی به استرالیا با افت 7.5 درصدی به 345 هزار TEU رسید و وضعیت بدتری را شاهد بود.
در مجموع، تجارت مرز جنوبی در نیمۀ نخست سال جاری میلادی، پنج درصد کاهش یافت.
این گزارش ادامه داد: اگرچه زوال در ترافیک کانتینری در این کریدور از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد، این میزان در ماه های می و ژوئن با وضعیت نابسامانی روبه رو شد و به سمت صفر رفت.
بر همین اساس، موسسه مشاوره ای Drewry گفت: تا زمانی که تغییری اساسی در بازار اتفاق نیافتد، نرخ تجارت در مرز جنوبی کاهش سالانه را برای نخستین بار و طی پنج سال گذشته از خود نشان خواهد داد. این درحالی است که افزایش نسبی نرخ در مسیر آسیا به استرالیا و در ماه آگوست امیدهایی را برای بهبود بیشتر در بازار به همراه دارد. با این حال، پیش بینی ها خبر از به اتمام رسیدن سال جاری با حجم پایین جابه جایی کانتینری می دهد.
از سوی دیگر، علی رغم کاهش تقاضا، شناورها در برابر افزایش ظرفیت مقاومت می کنند. از آغاز ماه می تاکنون، طرف عرضه به دنبال ایجاد سرویس مشترک هامبورگ سود، مرسک لاین، MOL و MSC سوئیس در مسیر سرویس دهی آسیا-اقیانوسیه تغییراتی ناچیز را شاهد بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار