۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

دانشگاه دریانوردی پاناما؛ میزبان مرکز MTCC در آمریکای لاتین

سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، دانشگاه بین المللی دریانوردی پاناما (UMIP) را به عنوان مرکز همکاری تکنولوژی دریایی (MTCC) در آمریکای لاتین انتخاب کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۳۲۶
دانشگاه دریانوردی پاناما؛ میزبان مرکز MTCC در آمریکای لاتینبر اساس این گزارش، MTCC آمریکای لاتین به MTCC آفریقا، آسیا و کارائیب و زیر نظر شبکۀ MTTC جهان (GMN) که اتحادیه اروپا آن را تاسیس و IMO اجرایی کرد، می پیوندد.
بر اساس این گزارش، تاسیس GMN با هدف کمک به کاهش تاثیرات مضر تغییرات آب و هوایی صورت گرفت. دانشگاه دریایی پاناما (UMIP) تحت نظارت پروژه GMN میزبان MTCC در آمریکای لاتین خواهد بود. این دانشگاه در یک رقابت تنگاتنگ و دقیق در سطح بین الملل انتخاب شد.
این گزارش ادامه داد: UMIP به MTCC آفریقا، آسیا و کارائیب پیوست. در ماه فوریه سال جاری میلادی سازمان بین المللی دریانوردی اعلام کرد دانشگاه تکنولوژی و کشاورزی Jomo Kenyatta (JKUAT) میزبان MTCC آفریقا خواهد بود. در ماه دسامبر 2016 میلادی نیز IMO دانشگاه دریانوردی شانگهای در چین و دانشگاه Trinidad و Tobago را به ترتیب به عنوان مرکز MTCC آسیا و کارائیب انتخاب کرد. یک مرکز دیگر MTCC در اقیانوس اطلس دایر خواهد شد تا تعداد این شبکۀ جهانی را به پنج مرکز می رساند.
بر همین اساس، مراکزMTCC های منطقه ای اهداف توافق شده پروژه را طی سه سال تحقق می بخشند و در این راستا همکاری های قابل توجهی با سازمان بی المللی دریانوردی که تلاش های بی وقفه و گسترده آن در سطح جهان دیده می شود، خواهند داشت تا از اجرای موثر و پیاده شدن قوانین مربوط به انرژی کارآمد در سطح جهان و برای کشتیرانی بین الملل اطمینان حاصل کنند.
شایان ذکر است اتحادیۀ اروپا برای تحقق اهداف پروژه، بودجه ای 10 میلیون یورویی را به مراکز تخصیص داده است. این مراکز تاسیس شده به مراکز عالی منطقه ای تبدیل خواهند شد و در صنعت کشتیرانی نقش رهبر را با هدف ارتقا تکنولوژی های انرژی کارآمد، عملیات و کاهش انتشارات گازهای مضر از شناورها برعهده خواهند گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار