۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

رایزنی برای احداث کارخانه 800 میلیون دلاری هند در چابهار

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از رایزنی شرکت های هندی با پتروشیمی نگین مکران برای احداث کارخانه اوره با ظرفیت بیش از یک میلیون تن در چابهار خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۴۹۰۳
رایزنی برای احداث کارخانه 800 میلیون دلاری هند در چابهار عبدالرحیم کردی در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار با اشاره به ساخت کارخانه کود شیمیایی هند در چابهار گفت: هند سالانه 30میلیون تن اوره نیاز دارد که از این میزان هشت میلیون تن آن را از خارج از کشور تامین می کند.
وی با اشاره به توافقنامه ترانزیتی سال گذشته هند، ایران و افغانستان برای توسعه چابهار افزود: پس از این توافقنامه، وزیر مواد و کود شیمیایی هند به چابهار سفر کرد و وعده ساخت یک کارخانه اوره با ظرفیت یک میلیون و300هزارتن را در منطقه آزاد چابهار داد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به مذاکره یک شرکت هندی با شرکت پتروشیمی نگین مکران برای احداث این کارخانه گفت: کارخانه اوره هند با سرمایه گذاری دوشرکت هندی و یک شرکت ایرانی به میزان 800میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار احداث می شود.
کردی با اشاره به فعالیت 24شرکت هندی در منطقه آزاد چابهارگفت: علاوه بر سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی و احداث کارخانه اوره، هند به دنبال تولید بخشی از آلومینیوم مورد نیازخود در چابهار است.
شایان ذکر است، موقعیت جغرافیایی بندر چابهار در جنوب ایران و در استان سیستان وبلوچستان از اهمیت زیادی برای هند برخوردار است چرا که این بندر می تواند زمینه دسترسی هند به افغانستان و آسیای میانه بدون نیاز برای عبور از پاکستان را برای هند فراهم کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار