۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

کمک بلاعوض دولت به خسارت های ناشی از دزدی دریایی

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان از مصوبه دولت برای تخصیص اعتبار به خانواده های صیادان در بند، ماهیگیران و مالکان لنج های آسیب دیده براثر دزدی دریایی در استان خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۴۵۵۷
کمک بلاعوض دولت به خسارت های ناشی از دزدی دریایی

هدایت الله میرمرادزهی در گفتگو با خبرنگار مانا درچابهار با بیان اینکه استان سیستان وبلوچستان رتبه اول تعداد ناوگان صیادی را در کشور و رتبه دوم را در حوزه اقیانوس هند دارد گفت: درسال جاری 2330شناور صیادی استان با 254هزارتن استیصال از دریا برای دومین سال متوالی رتبه اول صید وصیادی کشور ورتبه دوم صید در اقیانوس هند را بعد از اندونزی کسب کردند.
وی تعداد شناورهای صید فراساحل چابهار وکنارک را بیش از 500 فروند برشمرد و افزود: براساس قانون ITC (کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند) شناورهای صید فراساحل استان موظف به صید ماهی در صیدگاه های مشترک در زمان های مشخص شده اند چرا که با این روش ذخایر دریا فرصت مرمت و ترمیم پیدا می کنند و صیادان در هنگام صید از خطرات احتمالی دور می مانند.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به پرداخت آسیب ها وخسارت های ناشی از دزدی دریایی به صیادان ومالکان لنج های استان تاکید کرد: این خسارت ها در دو بخش کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی به میزان 13 و14میلیارد تومان در ماه جاری در دولت مصوب شده که به زودی به خانواده صیادان دربند، ماهیگیران و مالکان لنج های خسارت دیده از دزدی دریایی پرداخت می شود.
وی با اشاره به نصب سیستم های GIS و GPS بر روی تمام شناورهای صید فراساحل استان و رصد تمام وقت آن ها برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی افزود: به تازگی سیستم دیگری(VMS) نیز برای شناسایی موقعیت شناور های فراساحل در صیدگاه های مشترک وجلوگیری از ورود آن ها به نقاط ممنوعه صید در سازمان شیلات طراحی شده که بر بعضی از شناور های صیادی به عنوان پایلوت نصب شده است.
میرمرادزهی درپایان از اختصاص اعتبار 9میلیاردتومانی برای لایروبی بنادر بریس و رمین درچابهار خبرداد وگفت: این دوبندر نیاز فوری به لایروبی دارند چرا که گل و لای در حوضچه های آن ها به اندازه ای زیاد است که برخی از لنج ها وقایق های در این دو بندر در هنگام جزر قادر به حرکت نیستند و تنها در زمان مد می توانند برای صید از حوضچه ها خارج شوند.
وی علت لایروبی نشدن این دو بندر در سال گذشته را عدم اعتبار کافی دانست و تاکید کرد:از این پس بنادر ماهیگیری استان مجهز به دستک هایی برای جلوگیری از ورود لای به حوضچه ها می شوند چرا که هزینه نصب این دستک ها پایین تر از لایروبی بنادر است و نیاز به لایروبی را برای سال ها به تاخیر می اندازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار