روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

موضوع روز دریانورد سال 2017 اعلام شد

موضوع روز دریانورد مورخ 25 ژوئن سال 2017 میلادی با عنوان «توجه به دریانوردان» اعلام شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۰۰۴
موضوع روز دریانورد سال 2017 اعلام شدبه گزارش گروه بین الملل مانا و طبق قعطنامۀ کنفرانس دیپلماتیک در مانیا با هدف قبول کنوانسیون بازبینی شدۀ بین المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان (STCW)، از سال 2010 میلادی تاکنون روز 25 ماه ژوئن روز دریانورد اعلام شد و سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) موضوع روز دریانورد سال جاری میلادی را «توجه به دریانوردان» اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، هدف این کنواسیون همکاری بی مانندِ دریانوردانِ سراسر جهان با تجارت دریایی، اقتصاد جهانی و جامعۀ مدنی به عنوان یک کل است.
این گزارش ضمن اشاره به مصوبه سال 2010 میلادی ادامه داد: قطعنامه مذکور دول، سازمان های کشتیرانی، شرکتها، مالکان و تمام گروه ها را تشویق می کند تا روز دریانورد را به طور شایسته ای ارتقا بخشند، توجه ویژه ای به آن داشته باشند و هر ساله به طور معنی داری آن را جشن بگیرند.
سازمان بین المللی دریانوردی در این باره گفت: قصد داریم در سال 2017 میلادی بنادر و مراکز دریانوردان را درگیر کنیم تا میزان اهمیت و توجه به دریانوردان را برای آنان روشن سازیم. از این رو، بنادر و مراکز دریانوردان کمک شایانی در حمایت و رفاه آنان خواهند کرد. ما از آنان می خواهیم تا در این روزِ به خصوص اقداماتی چون جشن گرفتن این رویداد اجتماعی و گردهم آوردن دریانوردان، بازدید عمومی از مراکز دریانوردان و دسترسی به وای فای رایگان در بنادر را سازمان دهی کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار