به گزارش گروه بین الملل مانا، فعالان صنعت حمل و نقل اروپا با گردهم آمدن و استقبال از استراتژی جدید اتخاذ شده از سوی اتحادیۀ اروپا، ضمن تاکید بر اعمال هرچه تمام تر قوانین در این صنعت و در اولویت قرارگرفتن تعمیرات اساسی بعنوان بخشی از دستور العمل تشریفاتی این اتحادیه رضایت خود را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش در استراتژی جدید، اروپا به تنها دریچۀ فعالی تبدیل می شود که به شناورهای اقیانوس پیما اجازۀ انتشار اطلاعات مربوط به محموله بین دولت ها و دیگر مقامات رسمی را در قالب یک گزارش می دهد. این امر مسئولیت خدمۀ شناورها، شرکت های کشتیرانی و نمایندگی های آنان را سبک تر خواهد کرد.
این گزارش ضمن اشاره به الزامات دیگر و تعبیه روال های ساده سازی بیشتر از سوی اتحادیه، افزود: برای ایجاد تساوی میان حمل و نقل دریایی و زمینی اقدامات جدی و گسترده تری باید صورت بگیرد. تجارت و اقتصاد اروپا برای رشد به فضای ویژۀ دریایی نیاز دارد تا بتواند بدون وجود موانعی در بخش زیست محیطی و لجستیکی فعالیت کند.
این گزارش ادامه داد: استراتژی جدیدِ اتحادیه تنها به سال 2018 میلادی ختم نمی شود. اولین گام در این خصوص را رئیس اتحادیه اروپا با اعلام اتخاذ سیاست حمل و نقل دریایی از سوی وزیران این اتحادیه برداشت.
بر همین اساس، استراتژی جدید حمل و نقل در اروپا در آغاز کمی مبهم به نظر می رسد اما هدف آن ارتقاء جایگاه اروپا در سطح جهانی و تعیین آن به عنوان منطقۀ باکیفیت تجاری است که این امر نیز خود مستلزم سرمایه گذاری های قابل توجه و به کارگیری سیاست های پخته و مرتبط با هدف تسهیل روابط تجاری با اقصی نقاط دنیا است.
شایان ذکر است، استقبال از استراتژی جدید حمل و نقل دریایی با حضور اتحادیه بین المللی خطوط کروز (CLIA)، اتحادیۀ قایق داران اروپا (EBA)، اتحادیۀ انجمن کارگزاران و نمایندگی های اروپا (ECASBA)، اتحادیه مالکان شناورهای اروپا (ECSA)، اتحادیه کاپیتان های اروپا (EMPA)، اتحادیۀ یدک کش داران اروپا (ETA)، فدراسیون کارگران حمل و نقل اروپا (ETF)، اتحادیۀ لایروبی اروپا (EuDA) و شورای حمل و نقل جهانی (WSC) آغاز شد و به امضای آنان رسید.