۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
سیاری خبر داد:

کمک نداجا به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از کمک این نیرو به درخواست کمک حدود 25 کشتی از 25 کشور جهان از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه در مقابل دزدی دریایی خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۲۶۲۲
کمک نداجا به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسیبه گزارش مانا، امیر دریادار حبیب ا... سیاری در حاشیه رزمایش ولایت 95 در بندرعباس اظهار کرد: در حال حاضر، ناوگروه چهل و چهارم نیروی دریایی که متشکل از ناوشکن«الوند» و «بوشهر» است، صد و پنجاهمین روز دریا نوردی خود را سپری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه ناوشکن‌ها باید بتوانند چندین ماه در دریا حضور داشته باشند و نیروی دریایی به طور مستمر در حال ساخت تجهیزات جدید و نوآوری هاست که این ها باید در رزمایش ها آزمایش و عملی شوند، گفت: تکیه بر توان داخلی و علم و دانش جوانان و دانشگاه های کشور بدون نیاز به بیگانگان موجب این موفقیت ها می شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سال آینده ناوشکن جدید با ویژگی‌های جدیدتر و عظمت بیشتر به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: ساخت این ناوشکن ها با طراحی جدید انجام شده و حاصل مهندسی معکوس نیست و کشورهای محدودی فناوری ساخت ناوشکن را دارند.
سیاری با بیان اینکه در آینده به سمت بنادر جنوب شرق آسیا دریانوردی خواهیم کرد، گفت: در سال 2018 میزبان حدود 40 تیم از کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای حاشیه اقیانوس هند در همایش فرماندهان نیروی دریایی حاشیه اقیانوس هند در کشورمان هستیم و این مسئله این نشان می‌دهد جهان، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را قبول دارد و حضور همه جانبه نیروی دریایی در آب های دور دست و دیپلماسی دفاعی و رفت و آمد با کشورهای مختلف ،معنای راهبردی را محقق می کند.
وی همچنین با بیان اینکه رزمایش جزو برنامه های آموزشی نیروی دریایی راهبردی در طول سال است، تصریح کرد: در طول سال حدود 25 رزمایش تخصصی انجام می‌دهیم، زیرا نیروهای تخصصی متفاوتی داریم و جمع‌بندی آنها در یک یا دو رزمایش بزرگ و در نهایت در قالب رزمایش بزرگ دریایی«ولایت» در هر سال انجام می‌شود.
سیاری با تاکید بر اینکه توان دفاعی برای برقراری امنیت کشور لازم است، گفت: رزمایش ما خطری برای هیچ کشوری ندارد و این موضوع را رسماً اعلام می کنیم و در منطقه مربوط به خودمان برگزار می شود و اهداف آن نیز مشخص است.
فرمانده نداجا با اشاره به اینکه برقراری امنیت در منطقه به ویژه در منطقه رزمایش و مقابله با تروریسم دریایی از دیگر اهداف این رزمایش است، افزود: دزدی های دریایی ضرر زیادی به اقتصاد جهان وارد کرده و کشورهای دیگر هم از تأمین امنیت دریایی ایجاد شده توسط ایران بهره‌مند می‌شوند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن جدید«سهند» به عنوان پیشرفته‌ترین ناوشکن کشور به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به حدود 25 کشتی از 25 کشور جهان از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه با توجه به درخواست کمک از سوی آنها در مقابل دزدی دریایی کمک کردیم. 
سیاری، عملی کردن آموزش ها، انتقال تجربه به کارکنان جوان، آزمایش انواع سلاح ها و مهمات، هماهنگی تخصص های مختلف را از دیگر اهداف برگزاری رزمایش دریایی "ولایت" برشمرد و گفت: انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه هم از اهداف این رزمایش است تا همه بدانند توانمندی ما برای دفاع از کشورمان است و می توانیم با کشورهای منطقه دست در دست هم سطح امنیت منطقه را افزایش دهیم .
سیاری با اشاره به اینکه رزمایش بزرگ«ولایت» سال 1395 در وسعت حدود دومیلیون کیلومتر مربع از تنگه هرمز تا دریای عمان، شمال اقیانوس هند و مدار 10 درجه از خط استوا را در بر می‌گیرد، افزود: نیروی دریایی همیشه باید در منطقه در حال گشت زدن باشد تا بتواند امنیت را برای اقتصاد کشور برقرار کند، زیرا حدود 90 درصد صادرات و واردات هر کشوری که به دریا راه دارد، از جمله ایران از طریق دریا صورت می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه تا کنون سه هزار و 850 فروند کشتی تجاری یا نفتکش را در مسیر حمل و نقل دریایی محافظت کرده ایم، ادامه داد: سواحل مکران مهمترین مرز دریایی ماست، زیرا از آن جا به آبهای آزاد جهان ارتباط داریم.
فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات نیروی دریایی گفت: بهره برداری منابع غذایی ما از دریا در حال پیشرفت و این زیر سایه امنیت است و نیروی دریایی ارتش این امنیت را برقرار کرده است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه سواحل مکران در توسعه کل کشور اثرگذار است و امیدواریم در آینده نه چندان دور این منطقه توسعه یابد، ادامه داد: به لطف تدابیر مقام معظم رهبری برنامه خوبی در برنامه ششم توسعه و همچنین از سوی دولت برای سال1396 برای توسعه سواحل مکران دیده شده است.
وی ادامه داد: در حال اعزام ناوگروه به سمت قزاقستان هستیم و اعزام آن را به ترکمنستان و روسیه هم در دستور کار داریم و در آینده نزدیک میزبان آذربایجانی ها و پاکستانی ها هستیم.
برچسب ها: نداجا
ارسال نظرات
آخرین اخبار