۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

نعمت زاده: کشور به توسعه شناورهای دریایی نیاز دارد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: کشور ما با توجه سواحل گسترده به توسعه بیش از پیش شناورهای دریایی نیازمند است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۱۵۱
نعمت زاده: کشور به توسعه شناورهای دریایی نیاز دارد
به گزارش خبرنگار مانا ، مهندس محمدرضا نعمت زاده در مراسم به آب اندازی کشتی کاتاماران در شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر افزود: با توجه به ظرفیت های استان خوزستان ، این استان می تواند به قطب کشتی سازی در کشور تبدیل شود.
وی نداشتن سرمایه کافی در گردش و کمبود نقدینگی را از مشکلات شناورسازان خواند وگفت: از محل صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز برای ساخت و ساز شناورها در کشور تامین می شود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی شناورسازان در استان خوزستان گفت: باید برای خروج از رکود و تعطیلی واحدهای کشتی سازی در خرمشهر و آبادان اقدامات لازم را انجام داد.
وی صنعت کشتی سازی کشور را اشتغال زا ، دارای ارزش افزوده بالا ، سود ده و متناسب با اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می کند پس از برجام گره های صنعت کشتی سازی را حل کند هرچند خوشبختانه تحریم های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز برداشته شده است.  
نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه بدنبال سازو کارهایی برای تامین مالی ساخت شناور در کشور هستیم افزود: به نظر می رسد توانایی خرید نقدی برای سرمایه گذاران در ساخت و ساز شناورها کافی نیست.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت از سرمایه گذاران خواست سفارش های خود را به کشتی سازان داخلی بدهند تا این صنعت از رکود و ضرردهی خارج شود.
بنا به این گزارش کشتی تمام آلومینیوم کاتاماران ساخته شده از سوی شرکت کشتی سازی اروندان  از لحاظ مهندسی بسیار پیشرفته ، سبک و ضد زنگ بوده و ظرفیت 246 نفر را دارد.
کشتی سازی اروندان دارای دو شعبه در خرمشهر و در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار