روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
در سال 2016:

کاهش 58 درصدیِ حملات دزدان دریایی به شناورها در آسیا

آمارها و ارقام نشان می دهد در سال 2016، سرقت مسلحانه و حملات دزدان دریایی به شناورها در آسیا با کاهش چشم گیر 58 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۵۳۹
کاهش 58 درصدیِ حملات دزدان دریایی به شناورها در آسیا به گزارش گروه بین الملل مانا، طبق آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آماردهی ISC توافق نامه همکاری منطقه ای درمبارزه با سرقت مسلحانه و حملات دزدان دریایی به شناورها در آسیا (ReCAAP)، در سال گذشته، میزان حوادث دریایی از جمله سرقت مسلحانه و حملات دزدان دریایی به شناورها در آسیا، کاهش 58 درصدی را تجربه کرده است.
این گزارش در ادامه با اشاره به 203 مورد حادثه دریایی گزارش شده در سال 2015، نوشت: رقم مذکور در سال گذشته به 85 مورد، شامل 80 مورد سرقت مسلحانه و پنج مورد دزدی دریایی، تقلیل یافت.
لازم به ذکر است: تنگه های Malacca و سنگاپور شاهد بیشترین میزان کاهش حوادث دریایی بودند، به طوری که از104 مورد در سال 2015، تنها دو مورد ثبت شده در تنگه های مذکور در سال گذشته، وجود دارد.
ReCAAP، تعهد استان های کرانه ای و ساحلی در مهار حوادث و هم چنین بازداشت های صورت گرفته در سال 2015، را دلایل اصلی این سیر نزولی می داند. 
Masafumi Kuroko، مدیرعامل ReCAAP در این باره اظهار داشت: براساس آخرین آمارهای منتشر شده، دزدی شناورهای حمل نفت نیز از 14 مورد در سال 2014 به 12 مورد در سال 2015 رسید و در سال گذشته در یک روند نزولی چشم گیری، فقط سه مورد دزدی شناور حمل نفت گزارش شد.
وی در ادامه افزود: این کاهش منعکس کننده تغییر در قیمت های جهانی نفت است.
در ادامه این گزارش آمده است: در اوایل هفته جاری، سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور MPA و ReCAAP به صورت مشترک جلسه و کارگروه عملی برای شرکت کنندگان از آفریقا و آسیا با هدف تقویت نزدیک تر شدن لینک ها در میان نقاط تماس ضد دزدی دریایی، جهت تبادل موثرتر اطلاعات و ارتباطات، برگزار کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار