روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
موسسه تحقیقاتی Drewry پیش بینی کرد:

انتخابات آمریکا تهدیدی برای صنعت کشتیرانی

فارغ از اینکه حزب آبی یا قرمز برندۀ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 باشد، روابط تجاری بین الملل روال کند و نزولی خود را پیش خواهد گرفت و به دنبال آن در بخش کشتیرانی و حمل و نقل به ویژه بخش کانتینری شاهد روال مثبتی نخواهیم بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۱۹۶
انتخابات آمریکا تهدیدی برای صنعت کشتیرانی
به گزارش گروه بین الملل مانا و موسسه تحقیقاتی Drewry، درحالی که تا ساعتی دیگر نتیجۀ بزرگترین رقابت انتتخاباتی چالشی در تاریخ کشور آمریکا اعلام خواهد شد باید منتظر پررنگ تر شدن تجارت داخلی امریکا و نادیده گرفتن تجارت بین الملل و تاثیر منفی آن بر صنعت حمل نقل کانتینری دنیا باشیم.
بر اساس این گزارش، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، دو نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریا تمایل خود را نسبت به پررنگ تر شدن روابط تجاری داخلی آمریکا بر روابط بین الملل به خوبی در مناظرات و سخنرانی های خود نشان دادند و این وضعیت خط قرمزی برای تجارت کانتینری خواهد بود.
این گزارش در ادامه افزود: توافقات تجاری امضا شده از سوی ترامپ جمهوری خواه در صورت برنده شدن در این رقابت لغو خواهد شد.
از سویی دیگر، هیلاری کلینتون- دیگر نامزد انتخاباتی- عدم موافقت خود را برای همکاری های تجاری در منطقۀ اقیانوس آرام و فراسوی آن را اعلام کرد. این درحالیست که بسیاری معتقدند در بازار پرنوسان کشتیرانی و حمل و نقل این مسیر برای آغاز روابط تجاری امری ضروری است.
بر همین اساس حتی ترامپ قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به NAFTA را فاجعه خواند و گفت توافق های تجاری، مشاغل آمریکایی ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار