به گزارش گروه بین الملل مانا سیترید به نقل ازموسسه معتبرآلفلاینر نوشت: در ماه آوریل سال 2018 زمانی که سه کشتیرانی برترژاپن- NYK, K Line و MOL به طور کامل ادغام شوند، هفت کشتیرانی برتردنیا از جمله مرسک دانمارک، MSC سوئیس، CMA CGM فرانسه، کاسکوی چین، هاپاگ لوید آلمان (بعلاوه UASC) و Evergreen تایوان به همراه ناوگان ادغام شده سه کشتیرانی برتر ژاپن، 65 درصد از کل ظرفیت کانتینری دنیا را تحت کنترل خود خواهند درآورد.
بر اساس این گزارش، ناوگان ادغام شده سه کشتیرانی برترژاپن، در حدود 6.6 درصد از ظرفیت کل ناوگان کانتینری جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
درچندین ماه اخیردر صنعت کشتیرانی ائتلاف های زیادی شکل گرفته است، به طوری که در اوایل سال جاری میلادی، 20 خط کشتیرانی که در سه قاره دنیا به طور جداگانه مشغول فعالیت بودند با تشکیل ائتلاف های مختلف، به 14 خط کشتیرانی تقلیل یافتند.
درآخراین گزارش آمده است: تشکیل ائتلاف های میان کشتیرانی های بزرگ دنیا، تلنگری برای کشتیرانی های کوچکی چون OOCL ژاپن،Yang Ming تایوان، مرچنت هیوندایی کره جنوبی و Hamburg Sud آلمان خواهد بود تا به منظور عملکرد بهتر در صحنه رقابتی با رقبای بزرگشان، وارد جریان ائتلاف ها بشوند.