به گزارش گروه بین الملل مانا، مدیرعامل مرکز مشاوره حمل و نقل Drewry انگلستان در گفتگو با سیترید گفت: برای رفع بحران اقتصادی مصر دو مسیر آبی کانال پاناما و سوئز باید از پتانسیل های خود برای تبدیل به یک هاب اساسی در دوبی استفاده کنند.
بر اساس این گزارش، رئیس سازمان کانال سوئز و مدیرعامل این کانال آن برای بهبود اقتصاد بیمار مصر به پیشرفت این کانال به ارزش هشت میلیارد دلار، فرصت های سرمایه گذاری در جادۀ جدید ابریشم موسوم به «یک کمربند، یک جاده»، توان بالقوۀ سرمایه گذاری در بنادر و مناطق صنعتی جدید اشاره کردند.
این گزارش ادامه داد: کانال سوئز که بیش از 150 سال برای اقتصاد این کشور نقش اساسی داشته، توان مدیریت مناطق لجستیکی و صنعتی را برای بهره برداری از منابع نفتی و گازی بکر خود دارد.
بر همین اساس، رئیس سازمان کانال سوئز گفت: تصور کنید مصر به منابع ارزشمند انرژی دسترسی دارد و ضمن تامین نیروی خوب کار محیط جذب مستقیم سرمایه گذاران خارجی را نیز فراهم می کند. بر همین اساس، می خواهم یک خط موازی بین ایده کلی و آنچه امروز در دوبی می بینیم رسم کنم.
وی ادامه داد: چرا امروزه بندر جبل علی در خلیج فارس نقشی اساسی دارد؟ به این دلیل که منطقه آزاد و تمام کالاهایی که از این بندر ترانزیت می شوند موجب ایجاد حفره ای شده اند که بیشتر خطوط کانتینری می خواهند از طریق آن تردد کنند.
وی در پایان افزود: چنانچه ارتباط بین کانال سوئز را با امکانات توسعه صنعتی موجود در آن ترکیب کنیم و از ارتباط بین این دو کانال نهایت استفاده را ببریم، می توانیم گامی موثر در رفع اقتصاد بیمار مصر برداریم.