به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، احمد مرادی در«حاشيه نمايشگاه صنعت حمل و نقل» اظهار کرد: حملونقل، يكي از اصليترين عوامل توسعه هر منطقه است.
وی افزود: بسياري از نقاط استان مانند بندر خمير و بندر لنگه داراي زيرساختهاي حملونقل بينالمللي دريايي هستند، اما زيرساخت مناسبي براي حملونقل زميني به درون كشور ندارند.
نماينده مردم بندرعباس، بندر خمیر، ابوموسی، قشم و حاجیآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای توسعه حملونقل بینالمللی و بالفعل کردن اقتصاد دریامحور، تصميم بر احداث خط راه آهن بندرعباس به بندر خمير گرفته شده است.
مرادی با تأکید بر اینکه ساخت اين خط ريلي موجب آباداني و رونق بندر خمير و حتي در آينده بندر كاوه قشم نیز میشود، تصریح کرد: اين خط به گونهاي طراحي شده تا در آينده به بندر لنگه و پارسيان نيز متصل شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنين ايستگاه ترافيک ريلي و تعويض خط در ٢٠ كيلومتري غرب بندر شهيد رجايي احداث خواهد شد تا ضمن تسهيل حمل ريلي بندرعباس - بندر خمير، يک گام برای احداث زيرساخت راه آهن بندرعباس - شيراز نيز برداشته شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طول اين خط ريلي در مرحله اول«٤٠ كيلومتر» خواهد بود و اميدواريم با حمايت مسئولين كشوري در فازهاي آتی شاهد اتصال بندر لنگه و بندر پل به اين خط باشيم.
نماينده هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي با گلايه از توقف پروژه پل خليجفارس گفت: متأسفانه در هر دولتی براي تكميل پل خليج فارس شعار داده ميشود ولي هنوز هيچكدام نتوانستند ٢٤٠٠ متر فاصله بين بندرپل و بندرلافت را متصل كنند.
وی تاکید کرد: تکمیل این پروژه محروميت را، از غرب جزيره قشم برطرف میکند و عدم توجه به آن، جای تأسف دارد.