۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

شعار روز جهانی دریانوردیِ سال 2017 میلادی اعلام شد

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی IMO شعار روز جهانی دریانوردی در سال 2017 میلادی را با عنوان «مثلت ارتباطیِ مردم، بنادر و کشتی» اعلام کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۸۱۳
شعار روز جهانی دریانوردیِ سال 2017 میلادی اعلام شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی ایجاد فرصت های همکاری با کشورهای توسعه یافته و روبه توسعه، بنادر خصوصی و عمومی، بخش کشتیرانی و حمل و نقل با هدف شناسایی و ارتقاء بهترین روش های ممکن و نیز ایجاد پل های ارتباطی بین بخش های مختلف دیگر در سال 2017 میلادی را ضروری خواند.
بر اساس این گزارش، دبیر کل IMO اهداف این سازمان را در سال 2017 در سه موردِ اصلی خلاصه کرد. نخست، توسعۀ همکاریِ نزدیک بین بنادر و شناورها که امری اجتناب ناپذیر است. دومین هدف این سازمان در سال 2017 میلادی به افزایش استاندارهای جهانی و تعیین قوانین برای ایمنی، امنیت، کارایی بنادر و مقامات ساحلی و بندری اختصاص دارد. در نهایت سومین هدف اصلی IMO استانداردسازیِ عملیات بنادر از طریق تشخیص و توسعۀ بهترین روش های راهنمایی و مواد آموزشی است.
دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در ادامه و ضمن اشاره به بخش دریانوردی که کشتیرانی، بنادر و افراد را دربرمیگیرد، افزود: نباید نقش چشمگیر افراد در کمک به دولت برای ایجاد افزایش زمینه های استخدام، رونق و پایایی سواحل از طریق تجارت دریایی، توجه به بخش های دریایی و بنادر بعنوان منابع ثروتمند در ساحل و دریا و از طریق توسعۀ اقتصاد پایدار نادیده گرفته شود.
وی بار دیگر به شعار روز جهانی دریانوردی با عنوان «کشتیرانی؛ ضرورت انکارناپذیر دنیا» اشاره کرد و یادآور شد: بر همین اساس، همکاری بنادر، شناور ها و افراد در جهت تسهیل حمل و نقل دریایی، افزایش کارایی، ایمنی، حفاظت از محیط زیست و امنیت دریایی بیش از پیش اهمیت دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: برای دست یابی به اهداف توسعه ای و پایدارِ سازمان ملل، IMO با این سازمان همکاری خواهد کرد تا پاسخی برای چالش های پیش روی جهانِ امروز از جمله آلودگی روزافزون، تغییرات اقلیمی، تهدیدات زیست محیطی، استخراج ناپایدار منابع طبیعی و بی ثباتی در انواع مهاجرت ها بیابد. در نهایت دو عامل اساسی به سمت ثباتِ جهانی و توسعۀ پایدار برای افراد، ایجاد کشتیرانیِ کارآمدتر و همکاری با بنادری است که مورد حمایتِ دولت قرار گرفته اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار