۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

اوضاع بازار حمل و نقل کانتینری وخیم است

موسسه رده بندی DNV GL نروژ در گزارش جدید خود، وضعیت بازار حمل و نقل کانتینری را وخیم خواند و از بهبود آن تا سال 2018 میلادی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۷۶۸
 اوضاع بازار حمل و نقل کانتینری وخیم استبه گزارش گروه بین الملل مانا رئیس موسسه رده بندی DNV GL با اشاره به وخامت بازارحمل و نقل کانتینری که ورشکستگی شرکت کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی در آن تاثیر زیادی دارد گفت: با توجه ب شرایط مازاد در بازار کانتینری وضعیت ناخوشایندی برای ادامۀ سال جاری و حتی سال 2017 میلادی پیش بینی می شود.
وی براین اساس گفت: با توجه به اتحاد شرکت های کشتیرانی و تشکیل گروه های ائتلافی انتظار می رود بهبود شرایط دست کم تا سال 2018 میلادی به طول بیانجامد. همچنین، شرایط مازاد در بازار کانتینری مالکان را بر آن داشته تا شناورهای بزرگتر و به تعداد محدودتر را سفارش دهند.
این گزارش با تاکید بر311 فروند شناوری که در بازۀ زمانی سال 2010 تا 2015 میلادی به آب انداخته شده است، ادامه داد: ظرفیت مجموع شناورها به پنج میلیون و 700 هزار TEU رسید و ظرفیت هر فروند شناور 18 هزار TEU برآورد شد.
این گزارش در ادامه افزود: حجم تجارت حمل و نقل کانتینری در سال جاری میلادی تنها شاهد رشد چهار درصدی بود که در مقایسه با رشد دو درصدیِ سال گذشته شرایط بهتری را تجربه می کند. افزون بر آن، شاخص نرخ بار روند ثابتی را دنبال می کند که خبر از افت آن می دهد.
رئیس این موسسه رده بندی در پایان به همکاری بیشتر شرکت های حمل و نقل کانتینری و ایجاد ائتلاف های جدی بعنوان یک راه حل اشاره کرد تا بهبودی برای میزان درآمدها و هزینه های مدیریتی باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار