۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

رونق بازار تانکر به دنبال رشد صادرات نفت خام ایرانی

لویدزلیست در تحلیلی نوشت ایران از تکمیل ترمینال جدید در جزیره خارگ برای صادرات میزان بالایی از نفت خام تا پایان سال جاری میلادی خبر داده است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۷۶۱
رونق بازار تانکر به دنبال رشد صادرات نفت خام ایرانی
به گزارش گروه بین الملل مانا، لویدزلیست در تحلیلی نوشت: این ترمینال جدید فرصت های حمل کارگو را برای تانکرهای حمل نفت خام غیر ایرانی در سال 2017 فراهم خواهد کرد.
در ادامه این تحلیل آمده است: با تکمیل شدن ترمینال جدید در جزیره خارگِ ایران، تانکرهایی که پرچم کشورهای مختلف را حمل می کنند امکان صادرات کارگوها را از جزیره مذکور خواهند داشت. 
گروه تحقیقی کلارک سونز پیش از این اعلام کرده بود، تانکر Atromitos با ظرفیت 300 هزارDWT ساخت سال 2016 متعلق به کشتیرانی یونان 280هزار تن از نفت خام ایرانی را از جزیره خارگ برای حمل به سمت اروپا بارگیری کرده بود .
داده های آژانس انرژی بین المللی نشان می دهد: از ماه آوریل سال جاری میلادی و به دنبال برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، شرکت ملی نفت این کشور روزانه دو میلیون بشکه را به مشتریان در آسیا و اروپا صادر می کند.
صادرات نفت خام ایرانی به ژاپن- بزرگترین مشتری این کشور- وکره شمالی به ترتیب به 605 و 95 هزار بشکه نفت خام در روز رسید که نسبت به ماه گذشته روند نزولی را نشام می دهد.
لویدزلیست در ادامه اشاره کرد: به طور کلی، رشد صادرات نفت خام ایرانی و تاثیرش بر تانکرها توجه صنعت تانکر در جهان را به خود جلب کرده است.
Rodgers مدیر عامل Euronav- بزرگترین ناوگان نفتکش های غول پیکر دنیا- دراین باره گفت: افزایش صارات نفت خام ایرانی یک عامل اصلی و تاثیر گذار در بازار تانکرها به شمار می آید.
برچسب ها: ایران ترمینال
ارسال نظرات
آخرین اخبار