۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

هانجین در خطر ورشکستگی!

شرکت لیزینگ شناورهای کانتینری با نام تجاری Seaspan از عدم توافق مبنی بر درخواست کاهش 30 درصدی نرخ چارتر شناورها از سوی کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۵۳۶
هانجین در خطر ورشکستگی!به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت هانجین -یکی از بزرگترین خطوط کانتینری کرۀ جنوبی- که در وضعیت بد مالی به سر می برد  و احتمال ورشکستگی آن وجود دارد، در تلاش برای کاهش نرخ چارتر شناورهای کانتینری نتوانست برای چندمین بار متوالی با شرکت های اجاره دهنده به توافق برسد. این درحالیست که شرکت Seaspan هنگ کنگ پیشنهاد ساخت شناورهای جدید در یارد کشتی سازی کرۀ جنوبی را به این شرکت داده است و تصمیم دارد شناورها را پس از اتمام به هانجین اجاره دهد تا با این اقدام رقابت این خط کانتینری را با رقبای دیگر ضمانت کند.
بر اساس این گزارش، مدیر شرکت Seaspan در مصاحبه ای تلفنی گفت: هیچ درخواستی مبنی بر کاهش نرخ چارتر شناورها را نمی پذیریم چرا که تاکنون چنین نکرده ایم و این درخواست غیرقانونی است.
شایان ذکر است، شرکت حمل و نقل کانتینری هانجین تاکنون مذاکراتی با چندین شرکت مالک شناور برای بهبود اوضاع مالی و پرداخت بدهی به طلبکاران انجام داده است که تاکنون تمام آنها بی نتیجه مانده است. در این میان، دولت کرۀ جنوبی دست به اقداماتی از قبیل ادغام این شرکت با شرکت های دیگر زده است که تاکنون مثمرثمر نبوده است.
ناگفته نماند شرکت هانجین به مدت چهار سال است که با بحران مالی دست و پنجه نرم می کند به طوری که از سال گذشته تاکنون نقدینگی شرکت کاهش 56 درصدی را تجربه کرد و به رقم 206 میلیون دلار رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار