به گزارش گروه بین الملل مانا، نخستین شناور حامل LNG موسوم به Maran Gas Apollonia(ساخت 2014) با ظرفیت 161.800 میلیون متر مکعب وارد چین شد.
این گزارش ادامه داد: شناور مذکوراز ترمینال صادرات گاز مایع طبیعی LNG Sabine Pass آمریکا در 20 جولای سال جاری میلادی سفر خود را آغاز کرد و از کانل توسعه یافته پاناما نیز عبور کرد.
ناگفته نماند، با گشایش کانال توسعه یافته جدید پاناما برای نخستین بارامکان عبور شناورهای حامل LNG سایز بزرگ فراهم شد.
پیش بینی ها حاکی از آن است که درآینده واردات LNG به چین روند صعودی به خود خواهد گرفت و 13 ترمینال واردات گاز مایع طبیعی در فواصل سالهای 2016-2020 عملیات خود را از سر گیرند.
یکی از کارشناسان محیط زیست چین با اشاره به طرح برنامه پنج ساله سیزدهم چین در زمینه ارتقاء استفاده از الکتریسته و گاز طبیعی به جای زغال سنگ گفت: چین برای رفع مشکلات آلودگی زیست محیطی دریایی همواره در تلاش بوده است و LNG را راه حل بسیار مناسبی برای نیل به این هدف می توان دانست.
شایان ذکر است: پیش بینی می شود نرخ کرایه حمل شناور حامل LNG در سال 2018 به 65 هزار دلار در روز افزایش یابد.