۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

رشد چشمگیر کشتی های کروز در آسیا

انجمن بین المللیِ خطوط کروز آسیا (CLIA) در بررسیِ روند صنعت کروز در این قاره طی سال جاری میلادی از رشد سریع و رسیدن به رکورد بی سابقه در این صنعت خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۲۰۶
رشد چشمگیر کشتی های کروز در آسیابه گزارش گروه بین الملل مانا، بازارهای منبعِ صنعت کروز در آسیا در حالی رشد قابل توجه در تعداد شناورهای کروز، ظرفیت جابه جایی مسافران و مقاصد مورد نظر در سال 2016 را تجربه می کند که  حاکی از افزایش 24 درصدی در مقایسه با سال 2015 میلادی است. 
بر اساس این گزارش رئیس انجمن بین المللی خطوط کروز آسیا گفت: صنعت کروز عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته به سفرهای دریایی در آسیا پاسخ مثبت دهد. بر همین اساس، تعداد مسافران را دو میلیون و هشت نفر در سال 2015 میلادی اعلام کرد.
این بررسی همچنین نشان داد در مجموع و برای سال 2016 میلادی پیش بینی می شود  تعداد سفرهای شناورهای کروز به یک هزار و 560 مورد برسد که در مقایسه با آمار سفرهای سال گذشتۀ میلادی خبر از افزایش 43 درصدی می دهد.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به فروش 60 فروند شناور کروز به بازارهای آسیا در سال جاری میلادی افزود: این آمار در سال 2013 میلادی به 43 فروند رسید و در سال 2015 میلادی با 52 فروند شناور به کار خود پایان داد که رشد 15 درصدی در مقایسه با آمار سال 2016 میلادی را نشان می دهد.
گفتنی است، ظرفیت شناورها برای جابه جایی مسافران رو به افزایش است و 51 درصد در مقایسه با سال 2015 میلادی رشد داشته است. از این رو، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی تعداد مسافرین به سه میلیون و 200 نفر برسد.
 
 
برچسب ها: آسیا کروز صنعت CLIA
ارسال نظرات
آخرین اخبار