روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

چین شناور یخ شکن هسته ای سفارش می دهد

قرارداد همکاری بین شرکت ملیِ انرژیِ هسته ای چین با شرکت دولتیِ کشتی سازی چین به امضا رسید که به موجب آن ساخت شناورهای یخ شکنِ هسته ای و سکوهای هسته ای دریایی را افزایش دهند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۹۹۰
چین شناور یخ شکن هسته ای سفارش می دهدبه گزارش گروه بین الملل مانا، کشتی سازی چین یک فروند شناورِ یخ شکن با موتور هسته ای، قابلیت های یخیِ پیشرفته، توان تحقیقاتی بیشتر و سازگار با محیط زیست برای شرکت ملیِ انرژی هسته ای این کشور می سازد. این شناور به طول 1225.5 متر قادر به شکستن یخ تا قطر 1.5 متر است و سرعتی نزدیک به دو نات دریایی دارد.
بر اساس این گزارش، طراحی شناور جدید با نیروی هسته ای به ارزش بیش از 154 میلیون دلار بر عهدۀ «موسسۀ تحقیقاتی قطب» است و ساخت آن دو سال زمان می برد. همچنین و بر اساس پیش بینی ها قرار است ساخت آن از اواخر سال جاریِ میلادی آغاز شود.
این گزارش در ادامه افزود: چین در حال حاضر یک فروند شناور یخ شکن با موتور دیزلی ساخته شده در یارد کشتی سازی Xue Long اوکراین، به نام Haibing 722 دارد که اولین ماموریت خود را در ماه ژانویه انجام داد. این شناور برای حفاظت از دریای بوهای به ناوگان شمالی ارتش چین پیوست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار