۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

ایجادامکانات گردشگری درقشم با سرمایه گذاری چینی ها

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا از امضای پروتکل همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با سرمایه گذارانی از کشور چین به منظور ایجاد پروژه های گردشگری در این جزیره ظرف مدت دو سال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۴۰۷
ایجادامکانات گردشگری درقشم با سرمایه گذاری چینی هامعاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پروتکل همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با سرمایه گذارانی از کشور چین به منشور ایجاد پروژه گردشگری در جزیره قشم به امضا رسید.
فرزین حقدل ادامه داد: بر اساس این پروتکل قرار است این سرمایه گذاران نسبت به ساخت انواع امکانات تفریحی در جزیره قشم شامل پارک های ساحلی و مراکز اقامتی اقدام کنند تا به این ترتیب شاهد افزایش امکانات تفریحی در جزیره باشیم.
وی با اشاره به اینکه مذاکرات ابتدایی در این خصوص با سرمایه گذاران چینی در سازمان منطقه آزاد قشم به اتمام رسیده است، گفت: به زودی اجرایی شدن این پروژه های گردشگری نهایی خواهد شد که تاثیر بسیار زیادی بر رشد گردشگری جزیره خواهد داشت.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: زمین های مورد نیاز برای اجرای پروژه های این سرمایه گذاران چینی نیز جانمایی شده و به زودی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا بتوانند کلنگ احداث تاسیسات و امکانات گردشگری که مورد مطالعه آنها قرار گرفته است را در قشم به زمین بزنند.
به گفته وی، بر اساس برآورد زمانی صورت گرفته از سوی سرمایه گذاران چینی، این پروژه های گردشگری قرار است ظرف مدت دو سال در جزیره قشم به بهره برداری کامل برسند که این زمان اعلام شده در مقایسه با سایر پروژه های گردشگری در حال انجام زمان کمتری است.
حقدل تاکید کرد: کل اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن پروژه های اعلام شده از سوی سرمایه گذاران توسط آنها تامین خواهد شد و سازمان منطقه آزاد قشم فقط زمین را در اختیار آنها قرار می دهد و نیازی به پرداخت تسهیلات بانکی در این خصوص نیست.
وی همچنین بر ضرورت توسعه زیرساختهای گردشگری در قشم تاکید کرد و گفت: ایجاد امکانات گردشگری توسط سرمایه گذاران چینی کمک شایانی به این امر خواهد کرد.
ورود سرمایه گذاران ایتالیایی در گردشگری قشم                                                 
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: توسعه گردشگری در جزیره قشم نیازمند افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است که طی سالهای اخیر شاهد این امر در جزیره قشم هستیم.                              
به گفته وی، علاوه بر سرمایه گذاران داخلی، سرمایه گذاران خارجی نیز جهت ایجاد امکانات و تاسیسات مرتبط با گردشگری در جزیره قشم علاقه مند شده اند که موید این امر حضور قابل توجه سرمایه گذاران خارجی در قشم و در خواست آنها برای شروع پروژه های دلخواه آنها است.                    
حقدل با اشاره به حضور سازمان منطقه آزاد قشم در نمایشگاه بین المللی گردشگری بیت میلان، اظهار داشت: در این نمایشگاه موفق شدیم رایزنی های مختلفی با سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد امکانات گردشگری در جزیره قشم داشته باشیم.                            
وی بیان داشت: در این نمایشگاه یک گروه سرمایه گذار از ایتالیا برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری جزیره قشم بسیار رغبت داشتند که هم اکنون نیز در حال رفت و آمد به جزیره برای انعقاد قراردادهای لازم با سازمان منطقه آزاد قشم هستند.            
به گفته معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تحقق این امر می تواند نوید بخش توسعه هر چه بیشتر سرمایه گذاری های خارجی در قشم در آینده ای نه چندان دور باشد که به دنبال آن نیز شاهد تکمیل زیرساختهای لازم گردشگری در جزیره خواهیم بود.           
وی خاطرنشان کرد: این سرمایه گذاران نیز نیازی به اعطای تسهیلات ندارد و فقط سازمان منطقه آزاد قشم زمین مورد نیاز را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
برچسب ها: قشم جزیره قشم چین
ارسال نظرات
آخرین اخبار