به گزارش گروه بین الملل مانا وزیر صنعت و فناوریِ اطلاعات چین اعلام کرد: شرایط جدید ثبت و خروج یاردهای کشتی سازی چین به «فهرست سفیدِ» یاردهای کشتی سازیِ چین بر اساس تحویل شناورهای سفارشی در موعد مقرر به شرکت های سفارش دهنده، دریافت سفارش های جدید و ساخت آنها در مدت زمان یکسال تعیین خواهد شد.
بر اساس این گزارش، تاخیر در عملیات ساخت شناورها از سوی یاردهای ثبت شده، اعلام ورشکستگی و بدهی از سوی آنان منجر به خروجشان از «فهرست سفید» خواهد شد.
بر همین اساس وزیر صنعت و فناوریِ اطلاعات چین ضمن اشاره به یاردهای خارج شده از لیست گفت: یاردها برای بازگشت مجدد به فهرست باید دو سال منتظر بمانند.
این گزارش در ادامه و با تاکید بر بیانیۀ «فهرست سفید» در ماه سپتامبر سال 2014 میلادی افزود: اگر یاردهای کشتی سازی برای عملیات ساخت شناورها از اصول حیاتیِ مطرح در فهرست بهره برند، می توانند برای تسریع در عملیات ساخت از تسهیلات و وام های بانکی استفادۀ بهینه کنند.
این گزارش در پایان افزود: تاکنون 71 یارد کشتی سازی چینی در فهرست سفید ثبت شده بودند اما هفت مورد از آنها به دلیل اعلام ورشکستگی یا تاخیر در عملیات از فهرست خارج شده اند.
هفت یارد خارج شده از فهرست سفید China Huarong Energy، Sinopacific Offshore & Engineering، Mingde Heavy Industry، Sainty Marine، Jiangsu Eastern Heavy Industries of JES، Zhenghe Shipbuilding و Zhejiang Shipbuilding هستند.
چهار یارد دیگر با نام های تجاری گروه صنعتی کشتی سازی چین (CSIC)، صنعت کشتی سازی دالیان، کشتی سازی های Shanhaiguan، Qingdoa Beihai و Wuchang نیز که نام آنها در فهرست سفید به چشم می خورد قرار است با یکدیگر ادغام شوند.