روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

تغییر ارتفاع مجاز آبخور شناورها برای عبور از کانال پاناما

مقامات کانال پاناما برای سومین بار از تغییر ارتفاع مجاز 12.8 متری شناورهای تجاری که قرار است از مجموعۀ جدید آبگیرهای بالابر در منطقه آب شیرین گرمسیری (TFW) گذر کنند، خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۲۸۶
تغییر ارتفاع مجاز آبخور شناورها برای عبور از کانال پانامابه گزارش گروه بین الملل مانا، مقامات کانال پاناما با درنظرگرفتن ارتفاع رودخانۀ Gatun Lake واقع در جنوب کولونِ پاناما و شرایط جوی حاکم در منطقۀ آب شیرین گرمسیری (TFW)، ارتفاع مجاز آبخور شناورهایی را که قرار است از 27 ژوئن در مجموعۀ آبگیرهای بالابر جدید تردد کنند 12.8 متر برابر با 42 فوت اعلام کرد.
خبرگزاری GAC Hot Port News گفت: محدودیتِ ارتفاع آبخور شناورها حداقل چهار هفته پیش از افتتاح آبگیرهای بالابرِ جدید مجدداً اعلام خواهد شد.
به گزارش گروه بین الملل مانا، مقامات کانال پاناما با درنظرگرفتن ارتفاع رودخانۀ Gatun Lake و شرایط جوی حاکم در منطقۀ آب شیرین گرمسیری (TFW)، ارتفاع مجاز آبخور شناورهای تجاری را که از 27 ژوئن در مجموعۀ آبگیرهای بالابر جدید تردد خواهند کرد 12.8 متر برابر با 42 فوت اعلام کرد.
این سومین بار است که ارتفاع مجاز آبخور شناورها به علت کم آب شدن دریاچۀ مصنوعی Gatun Lake تغییر می کند. پیش از این و در آغاز ماه جاری نیز ارتفاع مجاز از سوی مقامات 11.59 متر معادل 38 فوت تعیین شد که شش اینچ از ارتفاع کنونی کمتر بود.
کم آب شدن دریاچۀ Gatun Lake در کانال پاناما نگرانی روزافزون مسئولین را به همراه دارد چرا که معمولاً ارتفاع مجاز آبخور شناورها از منطقۀ TFW)، 15.20) متر یعنی بسیار عمیق تر از ارتفاع کنونی بوده است.
البته هواشناسان امیدوارند با ورود سامانۀ جوی به این نواحی شاهد وضعیت بهتر آب دریاچه باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار