۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

پیش بینی حمل و نقل کانتینری اروپا در سال 2016

تحلیلگران لویدزلیست از کاهش حمل و نقل کانتینری در اروپا در شش ماهه ابتدایی سال 2016 خبر می دهند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۴۸۱
پیش بینی حمل و نقل کانتینری اروپا در سال 2016به گزارش گروه بین الملل مانا، با توجه به ادامه رکود اقتصادی در شمال اروپا انتظار می رود حمل و نقل کانتینری در این منطقه از دنیا در شش ماهه ابتدایی سال جاری ادامه یابد.
گزارش انجمن هکت (Hackett)، از کاهش 4.1 درصدی در کل مبادلات در منطقه شمال اروپا خبر می دهد. میزان کانتینرهای ورودی و بارگیری شده نیز در شش ماه آینده با 4.5 درصد کاهش روبه رو می شود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته رقم شش درصدی را نشان می داد.
انتظار می رود مجموع واردات به اروپا نیز در سال 2016 میلادی با 3.2 درصد کاهش رو به رو شود. در این میان واردات به شمال اروپا نیز چهار درصد کاهش را تجربه خواهد کرد.
بنادر واقع در شمال اروپا نیز 4.4 درصد کاهش را در حجم کالاهای ورودی تجربه می کنند و این میزان برای کالاهای خروجی به 3.1 درصد خواهد رسید. در مجموع حجم جابه جایی کالاهای صادارتی و وارداتی در بنادر اروپایی نیز 2.3 درصد کاهش یابد.
پیش بینی می شود بندر آنتورپ بلژیک تنها بندری محسوب شود که از این مهلکه جان سالم به در ببرد و در سال 2016 به فعالیت قوی خود ادامه دهد که دلیل اصلی آن مصون بودن این بندر از تحریم ها علیه روسیه عنوان شده است.
دکتر ماتش به عنوان تحلیلگر مؤسسه اقتصاد و لجستیک کشتیرانی اظهار داشت: از سال 2015 و از ماه ژانویه تا نوامبر این سال شاهد رشد منفی جابه جایی ها در بنادر شمال اروپا بودیم و امیدی به بهبود آن در آمارگیری در خصوص ماه دسامبر نخواهد بود.
در گزارش موسسه نامبرده آمده است: فرآیند جهانی سازی به یک تعادل نسبی رسیده است که این مهم یکی از دلایل کاهش حمل و نقل کانتینری در شمال اروپا محسوب می شود.
میزان تقاضا در مصرف کنندگان اروپایی به دلیل پاره ای موارد نظیر شرایط اقتصادی، سیاسی و امنیتی در اروپا با کاهش رو به رو شده است به همین دلیل در میزان حجم جابه جایی و کرایه ها بهبودی مشاهده نخواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار