۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

کره جنوبی به کمک کشتیرانی های بحران زده این کشورآمد

طبق اسناد منتشر شده توسط وزارت امور دارایی و کمیسیون خدمات مالی، سئول اعتباری به ارزش 1.2 میلیارد دلار را برای کمک به بازسازی کشتیرانی های بحران زده کره جنوبی، اختصاص خواهد داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۵۹۳۹۸
کره جنوبی به کمک کشتیرانی های بحران زده این کشورآمد

به گزارش گروه بین الملل مانا، پیش بینی ها حاکی از این است، صنعت کشتی سازی کره جنوبی هم از این تصمیم دولت بی بهره نخواهد بود. 
بنا به این تصمیم سفارش ساخت کشتی های جدید از محل اعتبارات کشتیرانی،انجام می گیرد و سپس کشتی های جدید به کشتیرانی کره جنوبی کرایه داده می شوند، ناگفته نماند که این اقدام تلاشی در جهت بهبود شرایط رقابت میان کشتیرانی ها، ارتقاء وضعیت مالی و جلوگیری از خطر واگذاری دارایی های این کشتیرانی ها عنوان شده است. 
مطلب قابل تامل این است که فقط شرکت های کشتیرانی داخلی می توانند از کمک مالی بهره مند شوند که درصد نسبت بدهی به سهم در این شرکت ها بیشتر از 400درصد نباشد. با در نظر گرفتن این معیار برای اختصاص کمک های مالی، در نهایت مسیر برای کاهش بدهی های شرکت های کشتیرانی هموارتر می شود.
کشتی سازی هین جین و مرچنت هیوندا به عنوان دو کارخانه مطرح، نسبت بدهی 907 درصد و 1.113 درصد را به ترتیب تا آخر سال 2015، دارند.
دبیرکل کمیسیون مالی کره در یک نشست مطبوعاتی، با بیان اینکه شرکت های کشتیرانی باید تلاش خودشان را به جهت بهبود ساختارهای مالی شان متمرکز کنند، گفت: دولت هم ، از هیچ تلاشی برای حمایت فروگذار نمی کند.
بنابراین گزارش 50 درصد اعتبار 1.2 میلیارد دلاری توسط بانک های تجاری تأمین می شود، 40درصد توسط بنگاه های مالی دولتی شامل: بانک توسعه کره جنوبی و بانک واردات و صادرات کره، و 10درصد باقیمانده هم توسط خود شرکت ها فراهم می شود. شایان ذکر است که به دنبال افزایش تقاضا، امکان افزایش اعتبار از سوی دولت نیز وجود دارد.از سوی دیگرهمسو با حمایت و تشویق سئول، از کشتیرانی های داخلی برای سفارش کشتی های جدید در کارخانه های داخلی، کشتی سازان کره جنوبی هم از این فرصت به وجود آمده بی بهره نخواهند بود.
دبیرکل کمیسیون مالی کره جنوبی در این خصوص اظهار داشت: برای به جریان درآوردن اقدام بازسازی کشتیرانی های بحران زده کره جنوبی، مسئولان و متولیان امر باید درآمدهای کشتی سازان را بهبود بخشند و این امر از طریق حذف فعالیت های غیررقابتی و کاهش نیروی کار به تحقق خواهد پیوست. 
سئول نیازمند به هوشیاری بیشتری در این زمان است، چرا که بیش از این به دنبال ارائه کمک های مالی برای رفع بدهی های کشتی سازی های داخلی مثل مهندسی دریایی و کشتی سازی دوو، موجی از اعتراضات توسط جوامع صنعتی در کشورهای دیگر به وجود آمده است.
در آخر باید به این مطلب اشاره کرد که  معاون نخست وزیر کره جنوبی، Choi Kgang-Hwan در جلسه پیرامون بحث اقتصادی با حضور وزرا تصریح کرد: دولت به امر بازسازی کشتیرانی ها سرعت می بخشد و این قول را به مردم می دهد که دارایی های عمومی را صرفاً در مسیر کمک به شرکت ها خرج نکند و خود این شرکت ها موظف به بازسازی و بهبود شرایط خودشان هستند.

برچسب ها: کشتی کره جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار