۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

آمادگی فولاد اکسین خوزستان برای تامین ورق کشتی

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان آمادگی این شرکت را برای تامین ورق کشتی قابل استفاده در صنایع کشتی سازی ایران اعلام کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۹۰۸۰
آمادگی فولاد اکسین خوزستان برای تامین ورق کشتی

عزیزالله قنواتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این شرکت آمادگی دارد ورق گریدهای A دریایی از ضخامت هشت میلمتر تا 120میلیمتر و عرض 80 سانتیمتر تا 4.5 متر را ساخته و در اختیار واحدهای کشتی سازی قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه تولیدات این شرکت در بخش صنایع کشتی سازی با بالاترین استاندارد بین المللی انجام می شود افزود: همه سایزهای مورد نیاز صنایع کشتی سازی در این کارخانه تولید می شود ومحدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه گفت: برخی واحدهای کشتی سازی داخلی قبلا" از کشور اوکراین ورق کشتی خریداری کرده اند ولی با شرایط بوجود آمده امیدواریم بتوانیم نیازهای صنایع کشتی سازی به ورق را تامین کنیم و جلوی واردات بی رویه ورق های خارجی را بگیریم.
قنواتی آمادگی این شرکت را برای تامین مالی برای خرید ورق فولادی صنایع کشتی سازی داخلی اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه واحدهای کشتی سازی با کمبود نقدینگی روبرو هستند این رویکرد می تواند توان مالی واحدهای کشتی سازی داخلی را افزایش دهد.
وی در ادامه تولیدات مجتمع فولاد اکسین خوزستان توان رقابت با تولیدات مشابه خارجی را دارد افزود: تاکنون چند محموله فولاد اکسین به عراق صادر شده است و امیدواریم در شرایط پساتحریم و اقتصاد مقاومتی بتوان صنایع کشتی سازی داخلی را از حالت رکورد خارج کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار