به گزارش مانا، ابراهیم ایدنی در این نشست به بیان اهمیت بندر شهید رجایی در سطح ایران و منطقه پرداخت و اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری این بندر برای مشارکت شرکت های خارجی را برشمرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای سازمان بنادر واگذاری پسکرانهها بندری به سرمایه گذاران است، اظهار داشت: توسعه محوطه پشتیبانی بندر شهید رجایی در دستور کار قرار دارد؛ این بندر در حال حاضر 2400 هکتار پسکرانه دارد، ضمن آنکه 2600 هکتار پسکرانه جدید هم به منظور توسعه فعالیت های لجستیکی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در حال آماده سازی و الحاق است.
ایدنی اضافه کرد: این اراضی قرار است به عنوان یک مرکز لجستیکی با مشارکت سرمایه گذاران فعالیت کند و حتی بخش هایی از آن با کاربری صنعتی پیش بینی شده که کارخانجات جهت راه اندازی خط تولید در آن مستقر خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود طرح های توسعه این بندر برای افزایش ظرفیت بزرگترین بندر تجاری ایران را برای سرمایه گذاران خارجی تشریح کرد.
این مقام مسئول در زمینه پذیرش پیشنهادات سرمایه گذاران کشورهای آسیای جنوب شرقی به ویژه کره جنوبی، برای حضور در بزرگترین بندر تجاری ایران اعلام آمادگی کرد.
لازم به ذکر است، مدیران خط کشتیرانی بین المللی هیوندایی نیز طی اظهاراتی ضمن تقدیر از مسئولان سازمان بنادر و همچنین بندر شهید رجایی برای خدمات دهی مناسب به خطوط کشتیرانی، انتظارات و دیدگاه های خود را با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در میان گذاشتند.
گفتنی است، حوزه کاری فعالیت شرکت Hyundai GLOVIS لجستیک است که از شرکت های تخصصی زیرمجموعه خط کشتیرانی بین المللی هیوندایی کره جنوبی است و به صورت جهانی از سال 2001 فعالیت خود را در کره جنوبی آغاز کرده و از سال 2010 وارد عرصه لجستیک دریایی شده است. این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 30 فروند انواع کشتیهای مخصوص حمل خودرو(RO-RO) انتقال خودروهای صادراتی کشور کره جنوبی را بر عهده دارد؛ به نحوی که تاکنون موفق به حمل دریایی میلیون ها دستگاه خودرو از مسیرهای دریایی شده است.