۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
جباری مطرح کرد:

لزوم ایفای نقش دولت در رونق‌بخشی بنادر هرمزگان

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های استراتژیک این استان، گفت: دولت باید با ابلاغ قوانین تسریع کننده گمرکی وضعیت اقتصادی بنادر این منطقه را رونق بخشد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۸۱۴۵
لزوم ایفای نقش دولت در رونق‌بخشی بنادر هرمزگان
به گزارش مانا، احمد جباری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: اهمیت و توسعه هرمزگان به عنوان پیشانی اقتصادی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی با اشاره به اینکه این استان با قابلیت‌های منحصر به فرد منطقه‌ای و بین‌المللی توانسته در عرصه‌های مختلف بندری، دریایی، نفت و صنایع دریا محور، کشتی‌سازی، فولاد، آلمینیوم ورود پیدا کند، افزود: با سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌توان منابع چند استان را تامین کرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم ضمن اشاره به قابلیت‌های منحصر به فرد هرمزگان، گفت: فقدان سرمایه‌گذاری های ملی برای ایجاد رونق در بخش‌های ذکر شده موجب شده تا هرمزگان همچنان در بسیاری از نقاط با محرومیت مواجه باشد.
جباری ادامه داد: از سوی دیگر، کشورهای مختلف منطقه به عنوان رقبای برداشت و یا استفاده از منابع مشترکی هستند که ما متاسفانه به علت عدم توسعه یافتگی قادر به رقابت نیستیم.
نماینده مردم بندرلنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه بانکرینگ سوخت، میدان‌های مشترک نفتی و ترانزیت کالا رقابتی بسیار سنگین در منطقه در جریان است که ارزش آن از یکصد میلیارد دلار در سال افزون‌تر است و مردم هرمزگان در کرانه خلیج‌فارس به دلیل وجود محدودیت‌هایی، دچار مشکلات معیشتی، خشکسالی و عدم توسعه یافتگی شده اند.
وی خطاب به دولت یازدهم با بیان اینکه برنامه اشتغالی دولت برای جوانان منطقه باید مشخص شود، گفت: دولت باید با ابلاغ قوانین تسریع کننده گمرکی وضعیت اقتصادی بنادر این منطقه را رونق بخشد، همچنین دولت راهکار اساسی برای فعال شدن بازارهای تعطیل شده مرزی و شرایط ایجاد بازارهای مرزی جدید را باید مهیا سازد.
نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس نهم، یادآور شد: اجرای شایسته قوانین اقتصادی منجر به مهار پدیده قاچاق خواهد شد و رضایت مردم را نیز فراهم می آورد.
برچسب ها: بانکرینگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار