۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

بدون اعتماد به بخش‌خصوصی به جایی نخواهیم رسید

شرایط در دوران پساتحریم نباید به گونه ای شود که دروازه کشور بر روی شرکت‌های خارجی باز شود و شرکت‌های ایرانی از عرصه رقابت حذف شوند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۷۶۶۱
بدون اعتماد به بخش‌خصوصی به جایی نخواهیم رسید
مدیرعامل شرکت امیدان ساحل پارسیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به مشکلات بسیار شرکت‌های ایرانی در زمان تحریم گفت: شرکت های ایرانی در زمان تحریم علاوه بر موازی‌کاری در داخل با مشکلات مالی و عقب‌ماندگی از تکنولوژی روز دنیا مواجه بودند.
امید مرادی افزود: در زمان تحریم در حالیکه که در بخش فراساحل، شرکت‌های خارجی یکی پس از دیگری کشتی‌های خود را از ایران خارج کردند فعالیت چند شرکت کشتیرانی ایرانی از جمله والفجر مضاعف شد.
وی خاطرنشان کرد:همچنین در دوران تحریم شرکت‌های ایرانی انرژی زیادی صرف کردند تا با توجه به مشکلات صنعت ساخت کشتی در داخل در شرایط سخت کشتی بسازند و به شرکت‌های نفتی تحویل دهند.
عضو اتحادیه مالکان کشتی با بیان اینکه برای ایجاد توازن بین حمل و نقل ایران و جهان دولت باید قوانین حمایتی ایجاد کند خاطر نشان کرد: در دوران پساتحریم نباید شرایط به گونه ای شود که دروازه کشور بر روی شرکت‌های خارجی باز شود و شرکت‌های ایرانی از عرصه رقابت حذف شوند. متاسفانه علیرغم مشکلات تحریم و اقتصاد بیمار، مالکان کشتی هم اکنون با افزایش قیمت سوخت زمواجه شده اند.
مرادی با بیان اینکه اگر در دوران پس از تحریم با تدبیر عمل نکنیم، به کشور لطمه وارد می‌شود تصریح کرد: دولت باید تصدی‌گری را کنار بگذارد و نظرات بخش‌خصوصی را در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار دهد زیرا ثابت شده در جاهایی که دولت وارد شده، روند یکنواختی ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت امیدان ساحل پارسیان گفت: متأسفانه بسیاری از تصمیماتی که گرفته می‌شود، قابلیت اجرایی ندارد و باید مراقب باشیم در دوران پساتحریم، تصمیماتی اتخاذ شود که قابلیت اجرا داشته باشد و کشور را به سمت جلو ببرد.
وی یادآور شد: دومین خطر در دوران پساتحریم شرکت‌های خصولتی مورد حمایت از سوی دولت هستند. دولت باید قوانینی وضع کند تا از بخش‌خصوصی حمایت شود چون اقتصاد کشور زمانی قدرتمند می‌شود که دارای بخش‌خصوصی قوی‌ باشد.
وی با بیان اینکه بدون اعتماد به بخش‌خصوصی به جایی نخواهیم رسید افزود: متاسفانه هیچ گونه قوانین حمایتی برای بخش‌خصوصی وجود ندارد درحالیکه اگر به دنبال تعالی کشور هستیم، باید بخش‌خصوصی را قوی کنیم در غیر این صورت راه به جایی نمی‌بریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار