به گزارش گروه بین الملل مانا، در شش ماهه ابتدایی سال جاری شاهد کاهش سود کشتیرانی های کانتینری بودیم و موسسه Drewry از ادامه این روند و کاهش درآمد کشتیرانی ها تا پایان سال جاری خبر داد.
در این میان تنها دلیل سودده ماندن این کشتیرانی ها قیمت پایین سوخت عنوان شده است.
این بدان معناست که 20 کشتیرانی برتر دنیا با در اختیار داشتن 65 درصد کل حمل و نقل کانتینری دنیا، در مجموع قادر به تولید درآمد تنها 60 میلیارد دلار در سه ماهه ابتدایی سال 2015 بودند که این میزان هفت درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
اگر چه برخی کشتیرانی ها با کاهش هزینه ها و بکارگیری کانتینربرهای غول پیکر در صدد جلوگیری از ضرر بوده اند اما وجود این کانتینربرها خود نیز موجبات عدم تعادل در بازار را فراهم می کنند.