۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

توسعه سواحل مکران اولویت مهم دولت

استاندار سیستان و بلوچستان، طرح توسعه بندر چابهار و سواحل مکران را از اولویت های مهم دولت عنوان کرد و گفت: توسعه سواحل مکران بخشی از اصول برنامه ششم توسعه است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۵۳۰۱
توسعه سواحل مکران اولویت مهم دولت

به گزارش مانا، علی اوسط هاشمی در بازدید از طرح ها و پروژه های در دست اجرای بندر چابهار اظهار کرد: برای توسعه سواحل مکران باید یک مشاور استراتژیک انتخاب تا این طرح بصورت کاملا تخصصی انجام شود.
استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: انجام کارهای عمرانی و صدور هرگونه مجوز برای اجرای پروژه‌ها در سواحل مکران منوط به انجام مراحل مطالعاتی طرح است.
هاشمی سرعت در مسیر اجرای طرح، زمان‌بندی مشخص و تعیین بازه زمانی برای اجرای طرح‌ها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پاسخگویی به آورندگان سرمایه و اتخاذ موضع فعال حمایتی در چارچوب قانون باید مد نظر مسئولین باشد.
وی دسترسی به منابع غنی انرژی، تسلط بر مهمترین مسیر انتقال انرژی و کالا در سطح جهان، موقعیت استراتژیک برای دسترسی کشورهای محصور در خشکی در آسیای مرکزی، قفقاز و افغانستان به آبهای آزاد را از قابلیت های مناسب سواحل مکران عنوان کرد.
هاشمی تاکید کرد: بدون تردیدتوسعه وعمران سواحل مکران برای جمهوری اسلامی ایران دارای منافع استراتژیک متعدد و مهمی از نظر اقتصادی، سیاسی و نظامی است، زیرا بارور کردن قابلیت های این سواحل مهم منجر به افزایش وزن و منزلت ژئوپلیتیکی ایران در سطح منطقه و حتی جهان می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه موضوع اهمیت سواحل مکران تقریبا از یک دهه قبل مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگرفته به طوری که معظم له درسفر سال 81 به سیستان وبلوچستان بر توجه ویژه به توسعه و پیشرفت این منطقه تاکید کردند و هم اینک در دولت این مهم با توجه به رقابت های منطقه ای قدرت های بزرگ اهمیت مضاعف یافته است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه عمیق و توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به سواحل مکران و این استان زمینه ساز شکوفایی توانمندیها و متحول کردن منطقه جنوب شرق کشور و نوید دهنده آینده بسیار درخشانی است.
وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از توانمندی ها و ظرفیت های گسترده و کلان سواحل مکران نه تنها سیستان و بلوچستان بلکه بسیاری از مناطق همجوار، جنوب شرق کشور و سایر استانها را متحول خواهد کرد.

برچسب ها: چابهار مکران
ارسال نظرات
آخرین اخبار